کمیسیون انرژی ،محیط زیست ، حمل نقل و گمرک
کمیسیون با هدف تعیین مصالح و نفع کسب و کارهای فعال در حوزههای مختلف انرژی، صنایع پالایشی، پتروشیمی و انرژیهای تجدیدپذیر به همراه مصالح جامعه، فعالیت میکند. در خصوص محیط زیست همانگونه که مستحضرید یکی از بدترین و شوم ترین تهدیدهای پیشرو روند تخریب محیط زیست و نابودی برگشت ناپذیر کمی و کیفی آبخوانهای زیرزمینی استان است. خشکسالیهای گسترده، شدید و طولانی، پیآمدهای گرم شدن زمین، توسعه ناپایدار و اسراف در مصرف آب دامنه، شدت و عمق این تهدید ویرانگر را چند برابر کرده و میکند. امروز حمل و نقل یکی از اجزاء مهم اقتصاد ملی محسوب می گردد و بدلیل داشتن نقش زیر بنایی تأثیر فراوانی برفرآیند رشد اقتصادی کشور دارد. این بخش در برگیرنده فعالیتهایی است که به شکلی گسترده در تمامی زمینه های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان داشته و در مجموعه فعالیت های اقتصادی نقش غیر قابل انکاری برعهده دارد برخی متخصصان حمل ونقل براین باورندکه بین کارآیی در بخش حمل ونقل و کارآیی عمومی اقتصاد و رشد اقتصادی رابطه ای مستقیم وجود دارد وحمل ونقل را واسطه میان فعالیت های کشاورزی، صنعتی، بازرگانی و خدماتی در سطح ملی و بین المللی می دانند. گروهی دیگر، حمل و نقل را قلب جریان توسعه دانسته و معتقدند حمل ونقل در توزیع درآمدها و کاهش نابرابری های اقتصادی و اجتماعی و کاهش آثار فقر و اختلاف درآمد روستانشینان و شهر نشینان نقشی مؤثر دارد . سرمایه گذاری در حمل و نقل باعث افزایش رشد اقتصادی کشورها شده و با افزودن بربازدهی اجتماعی در سرمایه گذاری های تعاونی، خصوصی موجبات سرمایه گذاری در زیر ساخت های حمل ونقل را فراهم آورده است.در ادامه گمرک براساس ماده ۱۴۴ قانون امور گمرکی، کمیسیون حل اختلافات گمرکی مسئول رسیدگی به اختلافات (به جز قاچاق) میان گمرک و صاحب کالاست. اعضای کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی نیز از بین کسانی انتخاب میشوند که نسبت به این حیطه شناخت و تسلط کافی را دارند.