رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در نشست هیات تجاری خراسان‌شمالی  با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه خواستار اختصاص زمین یا ساختمانی برای ایجاد نمایشگاه محصولات و کالاهای خراسان شمالی در مسکو روسیه شد و  این مهم با موافقت سفیر مواجه شد و دردستور پیگیری قرار گرفت.

✍️به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، سعید پورآبادی، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی طی نشست با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه که به همراه هیات تجاری خراسان‌شمالی در محل سفارت ایران در روسیه برگزار شد، با اعلام این خبرگفت : ایجاد نمایشگاه  کالاها و محصولات ایرانی (خراسان شمالی) در کشور  روسیه برای حمایت از تولیدات تولیدکنندگان فرصت خوبی برای معرفی کالاهای ایرانی (خراسان شمالی) است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه خراسان‌شمالی ظرفیت های فراوانی برای پیشرفت و توسعه دارد، گفت :این استان در حوزه های کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن از ظرفیت های بالایی برخوردار است.

وی افزود :همچنین این استان ظرفیت های زیادی نظیر مرز مشترک با ترکمنستان ، واحدهای بزرگ صنعتی ازجمله پتروشیمی، آلومینا، فولاد و سیمان برخوردار است.

پورآبادی اظهار داشت :خراسان شمالی در زمینه محصولات کشاورزی، صنایع غذایی، فعالیت های ساختمانی و مهندسی از ظرفیت ها و پتانسیل‌های های بالایی برخوردار است و آماده سرمایه گذاری و صادرات این محصولات به کشور  روسیه است.

وی  یاد آور شد: این نشست ها و دیدارها در راستای تسهیل در تجارت و مراودات تجاری بین خراسان شمالی و مسکو  در حال انجام است.

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در ادامه به سفیر ایران در روسیه پیشنهاد داد  استان خراسان شمالی  را  به عنوان استان  “معین مسکو” معرفی نماید و این پیشنهادمورد  موافقت سفیر قرار گرفت.

روسیه در حال حاضر تامین کننده اصلی غلات و نهاده های دامی ایران است در این زمینه ایران در سال گذشته بیش از ۸میلیون تن غلات و نهاده های دامی از روسیه وارد کرده است.

گفتنی است در این نشست  از طریق ویدئو کنفرانس “کاظم جلالی” سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با “محمد رضا حسین نژاد” استاندار خراسان شمالی ارتباط  تصویری برقرار کرد و در بحث تسهیل در مراودات تجاری و اقتصادی برای تجار دو طرف به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

🔹 و در ادامه این نشست  همچنین با بیش از ۱ونیم میلیون دلار صادرات مصالح ساختمانی از استان خراسان شمالی به مسکو با یکی از تجار خراسان شمالی توافق گردید.

هیات تجاری  متشکل از ۱۵ نفر از سرمایه‌گذاران استان خراسان شمالی روز یکشنبه ۲۷شهریور ماه در بخش های کشاورزی، صنایع غذایی و بازرگانی خارجی به کشور  روسیه سفر کردند.

بازدید میدانی از فضای تجاری و فرصت های تجاری مسکو و بازدید از نمایشگاه World food از دیگر  برنامه های این هیات تجاری به کشور روسیه  است.