هیات تجاری خراسان شمالی از بزرگترین مرکز عمده فروشی مواد غذایی روسیه (فود سیتی ) بازدید کردندو با برخی از تجار و بازرگانان ایرانی مقیم مسکو  و بازرگانان روسیه که در فود سیتی فعالیت دارند به گفتگو پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی، فودسیتی بزرگترین مرکـز عمده فروش مـواد غذایی روسـیه و کل اروپا می باشد که سالانه دو میلیون تن محصول در آن به فروش می رسد.

در ایـن مجموعـه تمامی اجـزای لازم بـرای حصـول موفقیـت از جملـه تـدارکات، حمـل و نقـل، تجـارت و ناوبـری مناسـب گرد هـم آمـده انـد.

دراین راستا هیات تجاری خراسان شمالی با هدف شناسایی بازار هدف و نیازهای آن ، نوع قیمت گذاری کالای های صادراتی، حمل و نقل و بسته بندی کالا ، آشنایی با تجهیزات و تدارکات لازم برای تجارت و ناوبری و.. از این بازار بازدید کردند.

حضور  هیات تجاری خراسان شمالی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و نوشیدنی روسیه (world food)

گروه‌های کالایی نمایشگاه world food  اعم از غذای منجمد و نیمه آماده، گوشت و مرغ، محصولات لبنی، غذاهای دریایی، چایی و قهوه، صنایع غذایی ارگانیک و طبیعی، شیرینی و شکلات، میوه و سبزیجات، انواع نوشیدنی و غذای حلال است.

همچنین در بازدید از نمایشگاه  هیات تجاری خراسان شمالی نشستی با رئیس  غرفه داران در حوزه پسته ،گیاهان دارویی و… داشتند و مذاکراتی دربحث تبادلات تجاری طرفین صورت گرفت.

در ادامه هیات تجاری خراسان شمالی نشستی با تجار هندی در خصوص تبادل کالا بین خراسان شمالی وهندوستان داشتند که منجر به توافق  تبادلات تجاری طرفین گردید.

و در این نشست آمادگی خراسان شمالی برای پذیرش هیات تجاری از هندوستان به مرکز استان خراسان شمالی درآینده نزدیک اعلام شد.

برپایه این گزارش هیات تجاری خراسان شمالی با هیات تجاری ترکیه نیز نشستی برگزار کرد  و دراین نشستی مذاکراتی در بحث مراودات تجاری محصولات و خدمات کالای طرفین به ویژه صادرات محصولات باغی استان خراسان شمالی و نحوه بسته بندی آن مذاکراتی انجام گرفت .

هیات تجاری خراسان شمالی  متشکل از ۱۵ نفر از سرمایه‌گذاران استان با حمایت شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی ۲۷شهریور ماه ۱۴۰۱در بخش های کشاورزی، صنایع غذایی و بازرگانی خارجی به کشور  روسیه سفر کردند.