استاندار خراسان شمالی گفت : اتاق بازرگانی از طریق دیپلماسی اقتصادی باید فرایند صادرات و واردات را تسهیل کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، دکتر محمد رضا حسین نژاد در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با اعلام این مطلب افزود: راهکارهای توسعه صنعتی و احیای واحدهای راکد باید بر مبنای قانون ارائه شود و اگر بخش حقوقی نهادهای اقتصادی و صنعتی به خوبی فعال باشد بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.

وی در ادامه افزود : منابع بانکهای خصوصی حاصل از سپرده‌گذاری به خارج از استان منتقل می شود که باید این بانک ها را ملزم به سرمایه گذاری در داخل استان کنیم.

وی اظهار داشت: موانع تولید واحدهای صنعتی استان را باید با همفکری نهادهای ذیربط برطرف کنیم و اگر چنانچه مشکلی در این زمینه وجود دارد از طریق بانک مرکزی پیگیری و شرایط سرمایه گذاری را تسهیل کنیم.

 وی مراودات تجاری  و اقتصادی خراسان شمالی با کشورهای همسایه را بسیار با ارزش دانست و گفت: راه اندازی گذر مرزی و گمرک در مرز ایران و ترکمنستان باید آسیب شناسی شود که چرا تاکنون این طرح اجرا نشده است و اگر لازم باشد باید این موضوع مهم را از طریق نهادها و قدرت های دیگر پیگیری کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز  گفت: تکمیل زیرساخت های صنعتی بدلیل کمبود اعتبارات دارای مشکل است و زیرساخت های شهرک های صنعتی استان تکمیل نشده و بسیاری از واحدهای تولیدی در این شهرک ها با مشکلات آب، گاز و راه مواجه هستند این در حالی است که این نهادهای خدماتی سعی دارند تا خود سرمایه گذار شرایط زیرساختی را فراهم کند.

 محمود قنبری تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی در تامین زیرساخت های لازم برای شهرک های صنعتی و تولید کنندگان باید همکاری بیشتری داشته باشند و در این زمینه تلاش کنند.  وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۸ واحد صنعتی کامل راکد در استان داریم که نیاز به تامین اعتبار دارد، ضمن اینکه از این تعداد پنج واحد صنعتی توسط بانک صنعت و معدن و سه واحد صنعتی نیز توسط بانک ملی تملیک شده اند که باید توسط بانک ها راه اندازی و یا تعیین تکلیف شوند.