رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی بر اهمیت بازگشایی بازارچه مرزی تاکید کرد و خواستار  توجه ویژه استاندار بر پیگیری بازگشایی بازارچه مرزی بین استان خراسان شمالی و ترکمنستان شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی ، سعید پورآبادی ظهر چهار شنبه در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری ۹دجلسه با ۲۳ دستور کار برگزار شد که ۷دمصوبه ملی و ۳۱ مصوبه  استانی به تصویب رسید.

دبیر شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه تمامی مصوبات استانی به مرحله اجرا در آمده است، گفت: ۲ موضوع مطروحه از سمت این شورا در سطح ملی بررسی و به نتیجه رسید.

وی افزود: مسئله سود مرکب بانک ها و قیمت گاز صنایع دو موضوعی بود که با پیشنهاد خراسان شمالی در کشور مطرح شد و به نتیجه رسید.

پورآبادی در ادامه با اشاره به موانع پیش رو صادرات محصولات باغی و کشاورزی خراسان شمالی، گفت: تحریم و مشکلات بانکی برای بازگشت ارز مهم ترین مشکلات بخش خصوصی در این حوزه است.

رئیس اتاق بازرگانی بجنورد در ادامه به تشریح دستاوردهای سفر هیئت تجاری خراسان شمالی به کشور قزاقستان پرداخت و تصریح کرد: اهدای ۱۰ هکتار زمین به خراسان شمالی از سوی کشور قزاقستان، دریافت ۴ دفتر تجاری در استانداری آلماتی، اتاق بازرگانی، شهرداری و دانشگاه این شهر برای افزایش ارتباط تجاری و توافق بر سر کشت فرا سرزمینی و خواهر خواندگی مرکز خراسان شمالی با آلماتی از جمله این دستاوردها است.

وی افزود: اکنون هر سرمایه گذار و پژوهشگری که بخواهد به کشور قزاقستان سفر کند با اختیارات اتاق بازرگانی خراسان شمالی این اتفاق میسر خواهد بود.

پورآبادی در انتها گفت: خراسان شمالی تنها استان مرزی کشور است که از این نعمت استفاده نمی کند لذا از استاندار جدید خواستاریم به راه اندازی بازارچه مرزی توجه ویژه داشته باشند.