رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:
افزایش نرخ حامل های انرژی چالش واحدهای تولیدی
رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از جمله چالش های پیش روی واحدهای تولیدی استان را افزایش هزینه های تولید،حامل های انرژی،حمل ونقل و دستمزد بالا عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی، سعید پورآبادی در دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه هم اینک هزینه های تولید بسیار بالا رفته است افزود: حامل های انرژی، حمل و نقل و دستمزد بسیار بالا رفته است.
وی اضافه کرد:بنابراین کالا با هزینه های بسیار بالا تولید می شود که استقبال تجار خارجی برای خرید کاهش یافته است.
پورآبادی اظهار داشت : همچنین نبود ثبات در بازار بیشتر واحدهای تولیدی را دچار مشکل کرده است و این امر نیز مانع صادرات خواهد شد.
وی خواستار ثبات در بازار شد و افزود: نوسانات ارز صادرات این استان را با چالش مواجه کرده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز خام فروشی محصولات کشاورزی را یک آسیب جدی دانست و گفت: سالانه ۷۰۰ هزار راس دام از این خطه خارج می‌شود.

محمود قنبری با بیان اینکه خام‌فروشی محصولات کشاورزی به ویژه دامی در این استان یک چالش اساسی است اظهار داشت: فرآوری محصولات دامی باید در اولویت قرار گیرد تا ارزش افزوده ایجاد کند.
وی اظهار داشت: سالانه در این استان ۸۰۰ هزار راس دام مازاد بر نیاز به فروش می رسد که حدود ۱۰۰ هزار راس برای مصرف داخل کشتار و مابقی آن به استان های همجوار به صورت زنده حمل می شود در صورتی که باید این محصول کشتار، قطعه و با بسته بندی های مناسب حتی با برند استان به سایر استان ها حمل و صادر شود.