مازیار زند، رئیس اتاق بجنورد در یادداشتی ضمن مخالفت با تعطیلی پنجشنبه به عنوان دومین روز تعطیلی، به تاثیر متناسب سازی تعطیلات پایان هفته با جهان اشاره کرد و روز شنبه را به عنوان دومین روز تعطیل هفته را برای ارتقای سطح تعاملات اقتصادی کشور با دنیا پیشنهاد داد.

در بخشی از این یادداشت آمده است: فعالان اقتصادی معتقدند، نبود هماهنگی بین تعطیلات پایان هفته در ایران با سایر کشورهای دنیا، منجر به برقراری محدود ارتباطات تجاری با بازارهای جهانی می‌شود و آن هم در شرایطی این اتفاق می‌افتد که اقتصاد ایران با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند.

به همین منظور انتظار می‌رود در راستای رفع موانع سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان اولویت توسعه اقتصاد پویا و فعال کشور این مهم مورد توجه کارشناسانه قرار گیرد تا از اثرات سوء این تصمیم به واسطه عقب‌ماندگی و خسارات به اقتصاد کشور در سطوح بین‌المللی جلوگیری شود.

به طور قطع، این تصمیم که تعطیلات پایان هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه باشد و تنها فرصت مؤثر ۳ روز در هر هفته برای تعامل و مراودات تجاری با بازارهای جهانی در اختیار فعالان اقتصادی قرار بگیرد، بیش از پیش بر سختی امور می‌افزاید. چنانچه در ایران روزهای پنجشنبه و جمعه به عنوان روزهای تعطیل هفته انتخاب شوند، با توجه به تعطیلی شنبه و یکشنبه و یا جمعه و شنبه در سایر کشورها، عدم امکان برقراری ارتباطات بانکی، گمرکی و سایر ارتباطات تجاری برای ۴ روز متوالی به طور حتم مانع رشد و توسعه تجارت و پیوند با اقتصاد بین‌المللی می‌شود.

درخواست فعالان اقتصادی از نمایندگان مجلس این است که با موافقت تعطیلی روز شنبه، زمینه رشد و ارتقای سطح تعاملات اقتصادی کشور با دنیا را فراهم کنند.

پ