زند خطاب به نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی:

آمادگی اتاق بازرگانی خراسان شمالی برای برگزاری جلسات ماهانه به منظور بررسی و پیگیری مشکلات بخش خصوصی با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی، دکتر مازیار زند، رئیس اتاق بازرگانی بجنورد در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان که با حضور نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی دوره دوازدهم در محل سالن همایش بانک ملی بجنورد عصر امروز ۲۴ اسفند برگزار شد، به وظایف و اختیارات اتاق‌های بازرگانی براساس ماده پنج قانون اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت :براساس قانون، اتاق‌های بازرگانی وظایف اصلی آن ارائه نظر مشورتی در مورد مسائل اقتصادی کشور در حوزه‌های بازرگانی، صنعتی، معدنی و کشاورزی به قوای سه‌گانه است.

وی یکی از بازوان اصلی اتاق‌های بازرگانی را  شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اعلام کرد و افزود :باید از این ظرفیت مهم برای رساندن صدای بخش خصوصی به دولت استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی یکی از درخواست های پارلمان بخش خصوصی استان از منتخبین نمایندگان مجلس شورای اسلامی را حضور منظم نمایندگان مجلس در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ذکر کرد.

وی افزود:همراهی بخش خصوصی با دولت امروزه می تواند در مقابله با چالش‌ها و مشکلات  اقتصادی بسیار موثر باشد.

زند با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی استان نیاز به زیر ساخت های مناسب داریم، گفت:اگر زیر ساخت ها فراهم نشود شاهد فرار سرمایه گذاران از استان خواهیم بود چون بخش بزرگی از توسعه یافتگی استان به زیرساخت ها ارتباط دارد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه اعتبارات بانک ها به تنهایی نمی تواند مشکلات صنایع را حل کند و نیاز ورود بخش خصوصی را دارد، اظهارداشت :تعیین حد اعتبار مصوب توسط بانک ها برای صنایع و عدم پایبندی به این حد مصوب و عدم پرداخت های به موقع سبب بروز مشکلات صنایع در برنامه ریزی مالی شده است.

وی افزود :بایستی به دنبال افزایش حدود اعتبارات برای صنایع در استان باشیم‌.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی با تاکید برکاهش سهم مالیات تجار استان گفت :باتوجه به عدم زیر ساخت‌های مناسب برای صادرات در استان تجار این استان همتراز استان های توسعه یافته مالیات پرداخت می کنند که باید تدابیری در سطح ملی اندیشیده شود.

زند  بار دیگر خطاب به نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اتاق بازرگانی خراسان شمالی آمادگی دارد به صورت ماهانه جلساتی برای فعالان اقتصادی استان برای بررسی طرح و دعاوی اقتصادی برگزار کند.

وی افزود : در این خصوص اتاق بازرگانی به عنوان بازوی تخصصی و همچنین به عنوان یک مرکز آموزشی، پژوهشی نقش خود را ایفا می کند.

◽️در این نشست برخی از فعالان اقتصادی حاضر ، به بررسی موانع، مشکلات و راهکارهای همکاری دوجانبه دولت و بخش خصوصی برای مقابله با چالش های پیش رو حوزه اقتصادی  از شرایط فعلی پرداختند و منتخبین نیز بر حمایت و همکاری لازم با فعالان اقتصادی استان اعلام آمادگی کردند.