رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی خراسان شمالی در سفر  به شهرستان مرزی تایباد از ظرفیت‌ها و امکانات منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی، مهندس جاجرمی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در سفر به شهرستان مرزی تایباد  که دیروز ۲۱ اسفند انجام شد، اظهار داشت : مرز دوغارون یکی از مرزهای مهم و استراتژیک در شرق کشور است که بایستی از این ظرفیت اقتصادی تجار و بازرگانان خراسان‌شمالی در امر صادرات و مبادلات تجاری محصولات خود استفاده نمایند.

وی خواستار راه اندازی غرفه ی دائمی برای استان خراسان شمالی در بازارچه مرزی دوغارون جهت تسهیل در امر صادرات محصولات خراسان‌شمالی به کشور افغانستان  شد و براین مهم تاکید کرد.

محسن جدی، سرپرست منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیز طی این بازدید از  آمادگی و همکاری لازم برای توسعه و افزایش سطح صادرات کالاهای کشورمان به ویژه تجار و بازرگانان خراسان‌شمالی در بازارچه مرزی دوغارون خبر داد.

 وی  افزود : منطقه ویژه اقتصادی دوغارون یک فرصت خوب برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و سرمایه گذاران می توانند از مشوق هایی که برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد است، استفاده نمایند و همکاری لازم را با تجار و بازرگانان خراسان‌شمالی در بحث تسهیل مراودات تجاری به کشور افغانستان خواهند داشت.

اشتغالزایی خوبی در مجموعه منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شده است و در حال حاضر ۳۰۰ نماینده فعال در حوزه ترخیص کاری در این مجموعه فعالیت می کنند.

لازم به ذکر است وبه منظور  تحقـق جلب و جذب سـرمایه گذاران و مشارکت عمومی در  برنامه های توسعه استان خراسان شمالی  کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بجنورد برای جامعیت بخشیدن به افزایش صادرات غیر نفتی به کشورهای همسایه شرقی و خصوصا افغانستان  بازدیدی از ظرفیتهای بازارچه مرزی دوغارون جهت بهره مندی فعالان اقتصادی استان خراسان شمالی ظهر دیروز دوشنبه ۲۱ اسفند انجام دادند.