معاون فرماندار تایباد در دیدار با رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی خراسان شمالی 

استقبال از تجار و بازرگانان خراسان شمالی برای برخورداری از ظرفیت های تجاری بازارچه مرزی دوغارون در مبادلات تجاری

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی، مهندس جاجرمی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی بجنورد در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی فرماندار شهرستان تایباد که در محل فرمانداری این شهرستان انجام شد، هدف از این دیدار را افزایش فرصت های تجاری و بین المللی خراسان شمالی با مرزهای شرقی کشور و فراهم سازی و ایجاد  زیر ساخت های مناسب برای تجار و بازرگانان در امر  صادرات اقلام تولیدی و صنعتی استان خراسان شمالی اعلام کرد.

وی به ظرفیت های اقتصادی استان خراسان شمالی در بخش های مختلف منجمله حوزه صنعت وکشاورزی اشاره کرد و افزود:  محصولات پتروشیمی بیشترین ارزش کالاهای صادراتی خراسان شمالی را به خود اختصاص داده که عمده صادرات آن ازاستان شامل محصولات (اوره، ملامین، آمونیاک و ازت)، محصولات فولادی، سیمان، ابزارهای طرح دار پلی استایرن، رب گوجه فرنگی، قوطی خالی کنسرو، اسید سیتریک، گرانول لاستیک کف پوش، شمشاد و رُز هلندی و انواع گیاهان آپارتمانی است.

وی عمده کالاهای صادراتی استان خراسان شمالی را به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آلمان، پاکستان، گرجستان، اتریش، ترکیه، رومانی، آذربایجان، روسیه، ارمنستان، امارات متحده عربی، لهستان، قزاقستان، چین، بوسنی وهرزگوین، قدونیه، اسلوونی، موریس و اسپانیا، بلغارستان، جمهوری چک و قرقیزستان اعلام کرد.

رضایی، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان تایباد نیز در این دیدار گفت :منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به دلیل قرار گرفتن در نقطه صفر مرزی و همجواری با ولایت هرات  یکی از قطب‌های اصلی اقتصاد افغانستان می‌باشد که بر اهمیت این منطقه افزوده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت ها و امکانات خوبی توسط بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ایجاد شده است از تجار و بازرگانان خراسان شمالی برای برخورداری از ظرفیت های تجاری بازارچه مرزی دوغارون در مبادلات تجاری استقبال کرد. این دیدار در ادامه ی برنامه‌های های کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی بجنورد طی سفر رئیس کمیسیون صنایع اتاق به همراه مشاور اقتصادی استانداری خراسان‌شمالی، مسئول کمیسیون های تخصصی  و مدیراجرایی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی بجنورد به شهرستان تایباد صبح دیروز ۲۱ اسفند ماه انجام