در ایام مبارک دهه فجر باهمکاری اتاق بازرگانی برگزار می گردد

نخستین نمایشگاه تخصصی زنجیره ارزش فرش دستباف و دست بافته های سنتی در خراسان شمالی برگزار می شود

این نمایشگاه با هدف شناساندن و معرفی فرش دستباف و دست بافته های سنتی استان به علاقه مندان این حوزه، فراهم کردن بستر فعالیت های اقتصادی، رونق کسب و کار در مجتمع تجاری طلای سفید بجنورد از ۱۵ تا ۱۹ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه تخصصی با همکاری و مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع،معادن وکشاورزی  استان و سایر دستگاه‌های مرتبط و  فعالان صنعت فرش در بجنورد برگزار می شود.

در این دوره از نمایشگاه تخصصی فرش دستباف، اتاق بازرگانی از پاویون اختصاصی برای تجار و بازرگانان استان به منظور معرفی ظرفیت های اتاق بازرگانی و پیگیری مسائل و مشکلات بخش خصوصی استان برخوردار است.

برگزاری میز خدمت، ثبت نام جهت عضویت در اتاق بازرگانی(صدور کارت بازرگانی)، پیگیری مسائل و مشکلات بخش خصوصی از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی استان در نمایشگاه است.

همچنین  در این دوره از نمایشگاه اتاق بازرگانی استان  دوره های آموزشی ویژه تجار، بازرگانان وعلاقمندان برگزار می کند که  علاقمندان می توانند از این ظرفیت برخوردار شوند.

براساس آمار حدود ۲۷ هزار بافنده فعال در استان ماهانه چهار هزار و ۴۰۰ متر مربع فرش می بافند.

خراسان شمالی به لحاظ تنوع قومیت ها و فرهنگ ها، ظرفیت های بسیار بالا در تولید فرش دستباف دارد و شاهد تنوع در این زمینه از جمله فرش کردی، ترکی و ترکمن هستیم و فرش ابریشم دو رو که در منطقه راز و جرگلان این استان تولید می شود هم ظرفیت بسیار بالایی برای این منطقه محسوب می شود.

روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی