در دومین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی عنوان شد

استفاده از ظرفیت های حوزه کشاورزی برای گردشگری

مهندس محمد محمدی، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی بجنورد در دومین جلسه کمیسیون کشاورزی  به محوریت موضوع توسعه گردشگری و کشاورزی استان به عنوان مقوله نوظهور، مهم و البته درآمدزا در کشور و حتی جهان اشاره کرد.

او براهمیت تعامل و همکاری کمیسیون های تخصصی اتاق با یکدیگر تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد:  همکاری و هم افزایی کمیسیون کشاورزی و گردشگری اتاق و سایر اعضا و سازمانهای ذی ربط بتواند نتایج مطلوبی را با عنایت به مزیتهای استان در بخش کشاورزی و گردشگری و تلفیق این دو حوزه و اگروتوریسم برای استان به ارمغان آورد  .

محمدی با بیان اینکه گردشگری کشاورزی یکی از شاخه‌های صنعت گردشگری است و بایستی از ظرفیت‌های حوزه کشاورزی برای گردشگری استفاده کرد، اظهار داشت :اجرای این طرح علاوه بر درآمدزایی در حوزه گردشگری، می‌تواند به عنوان درآمد ثانویه‌ای برای کشاورزان محسوب شود.

-احداث پیست اسب سواری و سفره خانه سنتی در مناطق هدف دو مقوله مهم در حوزه کشاورزی و گردشگری استان

رحمان بردی افروز رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی بجنورد نیز به بیان مزیتهای این حوزه در بحث ایجاد ارزش افزوده و معرفی بهتر استان در کشور پرداخت و به معرفی دو طرح در دست اقدام در آینده نزدیک در استان  ازجمله احداث پیست اسب سواری و سفره خانه سنتی در مناطق هدف اشاره کرد.

-سرمایه‌گذاری دو طرح پایلوت  گردشگری کشاورزی در استان در منطقه سد چندیر  و گردشگری آبی و مجموعه تولید ماهی سردآبی و گرمابی در منطقه استرآباد و احداث اقامتگاه پذیرایی در آینده نزدیک

در ادامه جلسه مستوفیان، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان با ابراز خرسندی از نگاه ویژه اتاق بازرگانی با محوریت کمیسیون کشاورزی و گردشگری در توسعه گردشگری کشاورزی استان به  نقش آفرینی این صنعت در توسعه پایدار در حوزه اگروتوریسم پرداخت و  بیان داشت: با عنایت به موضوع اقلیم و منابع آبی و…. پرداختن به این مهم را  موجب رونق موضوع اقتصاد مبتنی بر پایداری و  نوآوری و خلاقیت در استان دانست.

همچنین وی از دو طرح پایلوت در موضوع گردشگری کشاورزی در استان در منطقه سد چندیر با سرمایه گذاری بومی و گردشگری آبی و مجموعه تولید ماهی سردابی و گرمابی در منطقه استراباد و احداث اقامتگاه پذیرایی و… خبر داد.

مستوفیان در بخش دیگر سخنانش از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه امسال در تهران خبر داد.

و دیگر اعضای حاضر درجلسه به بیان راهکارهای لازم در حوزه  کشاورزی و گردشگری استان در راستای رونق اقتصادی استان پرداختند.