با پیگیری دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی محقق شد

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی اعلام کرد:

سقف ارزشی واردات برای دریافت کنندگان کارت بازرگانی بر اساس رتبه بندی اعتباری سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری تعیین می شود

حذف شرط محل کسب برای صدور و تمدید کارت بازرگانی ابلاغ شد

دکتر مازیار زند، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی با اعلام این خبر گفت:طی پیگیری های دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان و اتاق ایران‌ تصویب نامه هیات وزیران در خصوص اصلاح ماده ۱۰ اصلاحی آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موضوع صدور و تمدید کارت بازرگانی و سقف ارزشی واردات و صادرات محقق شد.

وی افزود: طبق تصویب نامه هیات وزیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی، سقف ارزشی واردات برای دریافت کنندگان کارت بازرگانی بر اساس رتبه بندی اعتباری سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری تعیین می شود.

وی متذکر شد :براساس این تصویب نامه در صورت عدم امکان رتبه بندی این سقف در سال اول با لحاظ شاخص هایی نظیر گردش حساب بانکی شخص حقیقی یا حقوقی، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره و سرمایه ثبتی شخص حقوقی حداکثر پانصد هزار (۰۰۰, ۵۰۰) دلار خواهد بود سقف ارزشی واردات در زمان ثبت سفارش اعمال خواهد شد.

همچنین در صورت نداشتن بدهی گمرکیT سقف تعیین شده به میزان مبلغ وارداتی که بدهی گمرکی آن تسویه شده استT مجدداً قابل استفاده خواهد بود.

وی ادامه داد : تعداد رشته فعالیت و نوع آن مخصوصاً در مورد کالاهای اساسی حساس و ضروری نیز برای هر بازرگان براساس رتبه بندی اعتباری سامانه مذکور تعیین خواهد شد. افزایش سقف یاد شده به صورت موردی با تأیید وزارت صنعت معدن و تجارت مجاز می باشد.

حذف شرط محل کسب برای صدور و تمدید کارت بازرگانی ابلاغ شد

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی اظهار داشت :در آیین نامه اجرایی «اصلاح ماده (۱۰) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات»، تبصره‌ای وجود داشت که می گفت، داشتن محل کسب با کاربری غیرمسکونی در سند اعم از ملکی یا استیجاری دارای شناسه رهگیری به نام شرکت یا یکی از صاحبین امضای مجاز (برای اشخاص حقوقی) و داشتن محل کسب با کاربری غیر مسکونی اعم از ملکی یا استیجاری دارای شناسه رهگیری(کد یکتا) به نام متقاضی (برای اشخاص حقیقی)، در زمره شروط صدور کارت بازرگانی است.

وی افزود:  این مهم با پیگیری در دبیرخانه شورای گفتگوی استان، اتاق ایران و سازمان توسعه تجارت به عمل آمد، به منظور ایجاد گشایش بیشتر برای فعالان اقتصادی، این بحث مورد اصلاح قرار گرفت و هیات وزیران، حذف این شرط را در جلسه ۲۵ دی‌ماه خود مصوب نمود.

وی ادامه داد :بر اساس مصوبه هیات وزیران، جزء (۳-۱-۲) ماده (۱۰) آئین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات که به «ارائه محل فعالیت مندرج در شناسه (کد) یکتای درگاه ملی مجوزها» اشاره دارد، حذف شده‌است.

▫️روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی