در جلسه کمیسیون انرژی اتاق بجنورد عنوان شد:

احداث بندر خشک در خراسان شمالی ظرفیتی بالقوه برای صادرات و واردات کالا به دنبال خواهد داشت

مهندس سعید کریمی ، رئیس کمیسیون انرژی ، محیط زیست و حمل و نقل ، گمرک اتاق بازرگانی بجنورد  در جلسه این کمیسیون  که با حضور مدیران و نمایندگان بخش خصوصی و دولتی درمحل هتل امیرخانلو بجنوردبه صرف صبحانه کاری برگزار شد، بر ضرورت استفاده از  ظرفیت های استان خراسان شمالی برای توسعه و رونق اقتصادی استان تاکید کرد.

وی افزود:استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی و دولتی ،  افزایش ارتباطات و تعاملات و ارائه راهکارهای مناسب  برای تسهیل گری  فضای کسب و کار و توسعه اقتصادی استان حرکت کنیم.

وی بر اهمیت احداث بندر خشک درخراسان شمالی تاکید کرد و گفت:احداث بندر خشک در خراسان شمالی ظرفیتی بالقوه برای صادرات و واردات کالا به دنبال خواهد داشت

کریمی ایجاد کمیته های تخصصی درحوزه حمل ونقل، محیط زیست به منظور تسهیل برنامه ها و بهبود فعالیت ها و ارائه راهکارهای سازنده نیز پیشنهاد داد .

مازیار زند، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز درادامه جلسه از ️آمادگی اتاق بازرگانی خراسان شمالی باهمکاری وهمراهی  رسانه ها در فرهنگ سازی مدیریت مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست در استان خبرداد .

وی همچنین افزود: در بحث حمل و نقل هوایی استان در سفر روسیه در مذاکرات با معاون استاندار کالوگا، امکان برقراری پروازهای باری فی‌مابین دو مرکز استان مورد بررسی قرار گرفت

وی اضافه کرد:شرکت لوله گستر  اسفراین  نیز برای کمک به خط انتقال سوخت استان آمادگی تامین لوله‌های مخازن گاز دارد

حسین حاج بگلو،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از ️پیگیری انعقاد تفاهم نامه صنعت با دانشگاه با هدف تقویت و تعامل ارتباط صنعت و دانشگاه خبرداد و گفت:️برخورداری از نیروی انسانی متخصص و ماهر از نیازهای اصلی صنایع است

عباس باقری مدیرکل گمرک خراسان شمالی نیز با بیان این که ️ایجاد زیرساخت‌های لازم در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد باید نهادهای مسوول در این زمینه همکاری کننداظهارکرد:️منطقه ویژه  اقتصادی استان کد مجزایی ندارد و کد گمرک استان به آن داده شده است که این امر به زیرساخت های گمرک خراسان شمالی آسیب زده است اکنون پیگیری هایی برای دریافت کد مجزای منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی در حال انجام است.

وی بهره‌مندی سرمایه‌گذاران از مشوق‌هایی همچون معافیت‌های مختلف، قوانین خاص مناطق ویژه، معافیت‌های گمرکی از مزیت های مناطق ویژه اقتصادی برشمرد.

ودیگر اعضای حاضر درجلسه به ارائه راهکارهای لازم و بیان مشکلات درحوزه انرژی، حمل و نقل ، محیط زیست و گمرک پرداختند.

روابط عمومی و دبیرخانه کمیسیون انرژی، محیط زیست، حمل و نقل و گمرک اتاق بازرگانی بجنورد