با حضور رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی برگزار شد:

نشست وبیناری معرفی ظرفیت های صادراتی و فرصت های سرمایه گذاری استان خراسان شمالی ، رضوی و جنوبی با رایزنان بازرگانی ۲۰ کشور هدف

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، دکتر مازیار زند، رئیس اتاق بازرگانی بجنورد  در این نشست بیان داشت:  تقویت ارتباط موثر اتاق های بازرگانی با سفارتخانه های ایران خصوصا ایجاد ارتباط مستقیم اتاق های استانی با رایزنان بازرگانی خارج از کشور می تواند تسهیل کننده حضور بخش خصوصی در روابط اقتصادی با کشورها باشد.

وی اشاره ای به ظر فیت های بالقوه استان خراسان شمالی در بخش های مختلف صنعت، معدن ، کشاورزی ، گردشگری کرد و اظهارداشت: در بخش گردشگری خراسان شمالی با داشتن ظرفیت های بالقوه نظیر موقعیت جغرافیایی مناسب، وجود قومیت های مختلف، تمدن کهن، غنای فرهنگی و منابع طبیعی متنوع، موقعیت ویژه ای در جذب گردشگر داراست.

وی افزود: قابلیت های بالقوه و بالفعل خراسان شمالی در حوزه های کشاورزی و صنعت نیز جایگاه مهمی در اقتصاد کشور دارد چراکه رونق سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از اهداف اصلی تصمیم سازان و سیاستگذاران استان محسوب می شود که می تواند بعنوان یکی از زمینه های کاری با رایزنان بازرگانی خارج از کشور به منظور توسعه این بخش و جذب سرمایه گذار خارجی قلمداد شود.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی همچنین با اعلام این که در حال حاضر قریب به ۳۵۰ واحد صنعتی در استان فعال است بیان داشت: این واحدها هم اکنون  در زمینه صنایع مختلف شامل مواد غذایی و آشامیدنی، شیمیایی، لاستیک و پلاستیک، فلزات اساسی و فابریکی، سیمان و…در حال انجام فعالیت های تولیدی می باشند.

وی همچنین به ظرفیت های بالقوه استان در بخش ذخایر معدنی، انرژی های پاک و… نیز پرداختند و دراین خصوص پیشنهاداتی از سوی اتاق بازرگانی اعلام داشت و ابزار امیدواری کرد:  با تداوم برگزاری این نشست های اقتصادی شاهد رونق تولید و افزایش صادرات و توسعه پایدار کشور باشیم.

دراین نشست مدیرکل و معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، مدیرکل گمرک استان، مسئول نمایندگی وزارت خارجه در استان حضور داشتند.