مهندس زند در نشست با معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی مطرح کرد:

راه اندازی اتاق مشترک تجار خراسان شمالی دراستان آخال

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، مهندس مازیار زند، رئیس اتاق بازرگانی بجنورد در نشست با معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی که عصر امروز دوشنبه ۲۲ خرداد ماه درمحل استانداری برگزار شد بر روابط تجاری بین ۲ استان تاکید کرد و ایجاد بازارچه مرزی ، اعزام هیات تجاری بین  2 استان تاکید کرد و ایجاد بازارچه مرزی ، اعزام هیات مشترک، ایجاد پرواز مستقیم عشق آباد – بجنورد و راه اندازی اتاق مشترک تجار خراسان شمالی در استان آخال را از جمله برنامه های پیشنهادی عنوان کرد.

وی با تاکید بر تسهیل ارتباط تجاری بین دو استان اظهار داشت: درتلاشیم تا ظرفیت های تجاری را به فعالان بخش اقتصادی دو استان بیشتر معرفی کنیم

در ادامه سرکنسول جمهوری ترکمنستان در  ایران افزود: بازرگانان ، تجار و فعالان اقتصادی خراسان شمالی و استان آخال بازارها، ظرفیت و پتانسیل های طرفین را در راستای تبادلات بیشتر شناسایی کنند.

الیاس قایب اف به ظرفیت های بالای استان خراسان شمالی در بحث مصالح ساختمانی به ویژه سیمان اشاره کرد و افزود: حضور هیات تجاری ترکمنستان که متشکل از فعالان اقتصادی و سایر حوزه ها است می تواند دوره جدیدی برای تبادلات هرچه بیشتردو استان فراهم کند.

وی با بیان این که بین استان خراسان شمالی و استان آخال برادری وجود دارد ، گفت: وجود مرز مشترک فرصت مناسبی برای برقراری هرچه بیشتر دو طرف است.

وی اظهار داشت: خراسان شمالی استانی بکر برای فعالیت های تجاری و سایر حوزه ها است و ازتجار و فعالان بخش های مختلف می خواهیم که هرچه بیشتر با تجار این استان آشنا شوند که حضور هیات تجاری ترکمنستان به استان خراسان شمالی برای این مهم است.

ناصر فخر موحدی ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز گفت: صنایع پایین دستی لایه های پایین بیشتر صنایع عمده استان راه اندازی شده که زنجیره ارزش را ایجاد کرده است.

وی افزود: صنایع پایین دستی ترکیبی از فعالیت های بخش دولتی و خصوصی است که ذخایر خوبی دراستان درحوزه معادن از جمله سیمان وجود دارد.