رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی اعلام کرد:

تشکیل شورای مشترک بازرگانی و تجاری بین دو کشور

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از تشکیل شورای مشترک بازرگانی و تجاری بین دو کشور در آینده نزدیک خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی ، مهندس مازیار زند، در نشست تجاری با فعالین اقتصادی و تجار استان با تجار کشور ترکمنستان با اعلام این خبر فعال سازی پرواز مستقیم بجنورد به عشق آباد، راه اندازی مرکز تجاری، انعقاد تفاهم نامه علمی فرهنگی بین دانشگاه های دو طرف، همکاری متقابل در زمینه مبارزه با آفات نباتی و انتقال دانش وفناوری را مهمترین پیشنهادات همکاری اعلام کرد.

وی افزود: خراسان شمالی با وجود صنایع بی نظیر همچون آلومینا، پتروشیمی و فولاد و نیز ظرفیت های بی بدیل کشاورزی می تواند جاذبه های بسیار خوبی برای این کشور باشد.

وی ادامه داد: همچنین این استان در بحث گردشگری نیز می تواند از جاذبه های گردشگری به ویژه درحوزهخ پزشکی بهره ببرد چراکه وجود مراکز و متخصصان پزشکی می تواند جاذبه مناسبی برای جذب توریست در حوزه پزشکی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاروزی خراسان شمالی خدمات فنی را دیگر جنبه های همکاری عنوان کرد و گفت: براساس توافق جدید ۲ کشور امکان خرید خدمات فنی به جای گاز بین ۲ کشور فراهم شده است.

درادامه رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی بیان کرد:ایران و ترکمنستان دارای اشتراکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی بسیاری هستند که توسعه روابط می تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی بین دو کشور باشد.