رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی بر گسترش وتوسعه همکاری های تجاری بیش از پیش استان خراسان شمالی با کشور عراق تاکید کرد .

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، مهندس” مازیار زند” ، رئیس اتاق بجنورد در نشست با هیات تجاری عراقی  با اعلام این مطلب اظهار داشت:توسعه و گسترش مبادلات تجاری خراسان شمالی با کشور عراق یک ضرورت است تا زمینه مناسبی برای مبادلات تجاری طرفین در حوزه های  مختلف فراهم گردد.

وی با بیان این که عراق یکی از کشورهای مهم هدف صادراتی استان خراسان شمالی در تجارت است ،گفت: تلاش می شود تا این مبادلات تجاری در زمینه های مختلف از جمله صادرات محصولات کشاورزی، حوزه صنعت( ساختمانی) ، حوزه گردشگری پزشکی( توریسم درمانی)  و سایر حوزه ها گسترش یابد.

وی متذکر شد: براین اساس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی بجنورد درصدد میزبانی ، اعزام  و برگزاری جلسات B2B با اعضاء هیات های تجاری عراق در زمینه های مختلف اقتصادی  است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی به ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه استان خراسان شمالی درزمینه های مختلف اقتصادی اشاره کرد و اظهارداشت: این استان به علت وجود قومیت ها و ظرفیت های بالقوه در حوزه های کشاورزی، صنعت،معدن و بازرگانی در بحث صادرات کالاهای تولیدی از ظرفیت نسبی بالایی برخوردار است  تا باشناسایی محصولات مورد نیاز بیش از پیش  به این بازار راه پیدا کند.

زند افزود: دراین راستا  علاوه‌بر توسعه تجارت، سرمایه‌گذاری مشترک نیز در دستور کار بوده و امید است که این سرمایه‌گذاری‌ها بخشی از نیازهای مردم عراق را تامین کند و این نشست ها و دیدار ها راهگشایی برای افزایش مشارکت‌های تجاری طرفین باشد.

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی همچنین به دعوت اتاق بازرگانی استان به کشور عراق از سوی هیات تجاری عراق اشاره کرد: اظهار داشت:باتوجه به پتانسیل ها و ظرفیت های تجاری خراسان شمالی، تجار  عراقی بسیار علاقمند به مراودات تجاری با این استان هستند.

 در پایان هیات تجاری عراق از اتاق بازرگانی بجنورد به جهت میزبانی شایسته نهایت قدردانی و تقدیر را کردند واعلام داشتند: در صدد هستیم این ارتباطات و مراودات تجاری با استان خراسان شمالی هرچه بیشتر گسترش دهیم.

لازم به ذکر است استان خراسان شمالی یک  استان مرزی است که محصولاتش به ۲۴ کشور جهان صادرمی شود که شامل کشورهای افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، عراق، آذربایجان ، روسیه،آلبانی، هند، امارات،ایتالیا، تایوان ، قزاقستان و سایرکشورهااست.

کود اوره ،محصولات فولادی، رب گوجه فرنگی، محصولات کشاورزی ، ماکارونی، پودر کریستال، ملامین، ورقه های اسفنجی، عمده اقلام صادراتی خراسان شمالی است.