سعید پورآبادی رئیس اتاق بازر گانی خراسان شمالی از سه رسانه فعال استان ( ازجمله پایگاه خبری عصر اترک، دفتر نمایندگی روزنامه جام جم و اطلاعات و خبرگزاری ایسنا خراسان شمالی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی، سعید پورآبادی در این دیدارها از رسانه به عنوان  ظرفیت بالا برای اطلاع رسانی دستگاه‌های  اجرایی  و بخش خصوصی  یاد کرد و اظهارداشت: اطلاع رسانی از طریق رسانه در هدایت افکار عمومی جامعه بسیار موثراست.

وی اشاره ای به اقدامات و  دستاوردهای اتاق بازرگانی خراسان شمالی طی چند سال گذشته کرد و از اعزام

اعزام هیات تجاری خراسان شمالی به روسیه در ۲۷ شهریورماه امسال با همکاری شرکت سبک برتر خبرداد .

وی افزود:این اعزام ۲۷ الی ۳۱ شهریورماه امسال به مدت ۴ شب و ۵ روز انجام خواهد شد و این از اعزام  با هدف بازدید از نمایشگاه worldFood   بزرگترین و برجسته ترین نمایشگاه مواد غذایی و نوشیدنی انجام می شود.

پور آبادی  نشست با سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو و تشریح پتانسیل های دوکشور، بازدید میدانی از فضای تجاری و فرصت های تجاری در مسکو  و دو  روز بازدید از نمایشگاه را ازجمله برنامه های هیات تجاری استان خراسان شمالی به روسیه  عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی همچنین از اعزام هیات های تجاری استان خراسان شمالی به کشور ترکمنستان اوایل  نیم اول مهرماه امسال  و اعزام هیات تجاری استان به کشور عراق و قزاقستان در آینده نزدیک خبرداد.

آمادگی اتاق بازرگانی برای اعزام هیات تجاری به کشور بنگلادش

پورآبادی درادامه سخنانش به سفرهای اخیر سفیر و رایزن  بازرگانی سفارت بنگلادش به استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: این سفرها از سوی مقامات کشورهای مختلف به استان  برتقویت روابط تجاری و اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری‌های مشترک طرفین  بسیار موثر است.

وی به ظرفیت ها و  پتانسیل ها ی بالقوه خراسان شمالی اشاره کرد  و افزود: این استان در زمینه صادرات محصولات کشاورزی ،  کالا های صنعتی، فنی و مهندسی، توسعه گردشگری و کشاورزی از ظرفیت های بالقوه ای برخوردار است.

پورآبادی از آمادگی اتاق بازرگانی برای اعزام هیات تجاری به کشور بنگلادش خبرداد و خواستار همکاری های طرفین و پذیرش هیات تجاری بنگلادش به استان جهت توسعه روابط تجاری واقتصادی طرفین شد.

صادرات بیش از ۵ هزار دلار  آبنبات استان خراسان شمالی به کشور افغانستان رئیس اتاق بازرگانی در پایان سخنانشان از صادرات بیش از ۵ هزار دلار محصول آبنبات استان به کشور افغانستان طی چند روز اخیر اشاره کرد.