رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از نحوه اجرای قوانین تأمین اجتماعی برای بخش خصوصی انتقاد کرد و وجود مشکلات بیشمار فعالان اقتصادی در حوزه تامین اجتماعی را مانع بزرگ بخش خصوصی برشمرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، سعید پورآبادی در ششمین جلسه ی اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بجنورد در سال جاری با اعلام این مطلب گفت: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی همواره با موانع و چالش‌های تولیدکنندگان  و فعالان اقتصادی در حوزه سازمان تامین اجتماعی مواجه است.

وی با بیان اینکه مشکلات بخش خصوصی همچنان با تامین اجتماعی پابرجاست، معتقد است  سازمان تأمین‌اجتماعی در اجرای بخشنامه ها باید منطقی تر عمل کند، عملکرد حسابرسان و بازرسان در هنگام بازرسی باید به گونه ای باشد که به هر بهانه ای پرونده ها را تحت تاثیر قرار ندهند.

وی جرایم بیمه‌ای،مسدود شدن حساب های کارفرمایان از سوی تامین اجتماعی با وجود دیگر مشکلات بخش خصوصی در حوزه های دیگر را یک معضل اساسی ذکر کرد و خواستار مرتفع شدن این مشکلات از سوی متولیان امر شد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی متذکر شد: درآمدهای سازمان تامین اجتماعی وابسته به رونق فعالیت کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی است بنابراین تسهیل رابطه سازمان تامین اجتماعی و کارآفرینان می‌تواند کمک شایانی، هم برای سازمان و هم برای فعالان اقتصادی باشد.

وی افزود :  اما در حال حاضر برخی قوانین متعارف با وضعیت کنونی نیست واز طرف دیگر، به بخش خصوصی هم تاکید شده که موارد مخل را شناسایی کرده و پیشنهاد اصلاح ارائه دهد.

وی ادامه داد :بنابراین قوانین موجود باید به نحوی اصلاح شود که به نفع افزایش تولید باشد نه مانعی برای تولید محسوب شود.

در انتها اعضای حاضر به برخی از مشکلات موجود خود در حوزه‌های مختلف منجمله بیمه، مالیات و موانع بانکی  پرداختند.