سعید پورآبادی رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی به مناسبت گرامیدشت هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار طی پیامی از زحمات خبرنگاران ، عکاسان و خانواده بزرگ مطبوعات و فعالان عرصه اطلاع رسانی به ویژه استان خراسان شمالی تقدیر و تشکر کرد.

متن پیام به شرح ذیل آمده است:

در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

خبرنگاران متعهد، انتشار دهندگان حقیقت هستند که در جهت هدایت و برای اصلاح امور می نویسند و قلم خود را در راستای اعتلای انسان و جامعه به دست می گیرند و هم از این رهگذر است که هیچ گاه نباید رسالت والای خود را در صیانت از حقیقت، عدالت خواهی و تعالی انسان به فراموشی بسپارند.

بر همین اساس امسال با تلاقی عاشورای حسینی و روز خبرنگار که تداعی گر و حماسه آفرینی حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) به عنوان راویان و پیام آوران عاشورا و احیا کنندگان نهضت حسینی هستند را گرامی میداریم.

اینجانب با تسلیت عاشورای حسینی و بزرگداشت ماه ایثار و فداکاری و شهادت یاد شهیدان خبرنگار محمود صارمی و محمدرضا امانی (خبرنگار استان خراسان شمالی) از زحمات خبرنگاران ، عکاسان و خانواده بزرگ مطبوعات و فعالان عرصه اطلاع رسانی به ویژه استان خراسان شمالی تقدیر و تشکر می نمایم.

برای همه این عزیزان سربلندی و توفیق روز افزون در مسیر ایفای رسالت خطیرشان برای ایرانی آباد و سرافراز  مسئلت می نماییم.

 سعید پورآبادی – رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی – بجنورد