معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اتاق بازرگانی بر اساس قانون در تصمیم‌سازی‌های اقتصادی کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در همین راستا باید زبان رسا و پیگیر مسائل بخش خصوصی باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد،  دکتر محمد مهدی برادران صبح امروز در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی استان که به میزبانی اتاق بازرگانی بجنورد برگزار شد ضمن تبریک دهه تولید و تجارت افزود: یکی از اصلی ترین ماموریت های اتاق های بازرگانی  رصد و پایش سهولت و بهبود محیط کسب و کار است که باید در این زمینه مسیر و چشم انداز کشور را بررسی نماید و با گزارش های مستمر انعکاس دهنده مشکلات و موانع تولید و صاحبان صنایع و کسب و کارها باشد.

نماینده تام الاختیار وزیر صمت در استان با اشاره به اینکه جایگاه حقوقی اتاق بازرگانی در پیگیری مسائل حوزه های صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی باید تقویت شود ادامه داد: نقد تخصصی و کارشناسی شده عملکرد مدیران و مسئولین استانی و کشوری و توسط اتاق بازرگانی می تواند آسیب ها و مشکلاتی که گریبان گیر مسیر پیشرفت استان شده است را تا حدود زیادی کاهش دهد و در همین راستا نیز در وزارت صمت تصمیم گرفته شده است منابع خاصی برای تقویت تشکل ها و انجمن های فعال ذیل اتاق بازرگانی اختصاص داده شود.

وی هدف از سفرهای استانی و تشکیل میزهای خدمت در دستگاه های مختلف را پاسخگویی مستقیم و پیگیری موردی مسائل و مشکلات عموم مردم عنوان کرد و گفت: بازدید های میدانی و گفتگوهای مستقیم با فعالین اقتصادی علاوه بر شناخت و آسیب شناسی دقیق مشکلات، نقش مهمی در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های آینده مسئولین دارد.

دکتر برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ، با انتقاد از سیستم بانکی در همکاری با صنایع استان ادامه داد: متاسفانه یکی از موانع اصلی رونق تولید در خراسان شمالی رفتارهای بروکراتیک و انعطاف ناپذیر بانک های استان با فعالین اقتصادی است که این نگاه غیر قابل قبول است و قطعا از طریق وزارت اقتصاد برای اصلاح رویه فعلی، پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

رییس اتاق بازرگانی، ، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد نیز در این نشست ضمن تشریح اقدامات مهم اتاق بازرگانی در انعکاس مشکلات و پیگیری مطالبات فعالان اقتصادی و صنایع استان گفت: تامین مواد اولیه، مشکلات مالیاتی، بیمه های تامین اجتماعی و عدم پرداخت تسهیلات کم بهره از موانع و دغدغه های اصلی فعالین اقتصادی خراسان شمالی است.

سعید پورآبادی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی برای تولیدکنندگان خاطر نشان کرد: عدم ثبات قیمت ارز و  تامین سرمایه در گردش برای فعالیت‌های اقتصادی، یکی از مهمترین دغدغه‌های بنگاه های تولیدی استان است که بخشی از آنها باید توسط بانک های استان تامین شود اما صدور برخی بخشنامه های داخلی سیستم های بانکی باعث عدم تخصیص و مانع پرداخت شده است.

وی با اشاره به محرومیت ها و عقب ماندگی های تاریخی استان در شاخص های توسعه ای گفت: خراسان شمالی برای قرار گرفتن در ریل پیشرفت نیاز به نگاه ویژه دولت برای تامین زیرساخت های توسعه ای دارد که امیدواریم در سفر آیت الله رییسی ریاست جمهوری محترم به استان تصمیم های دقیقی در این خصوص اتخاذ گردد.