سفیر کشور بنگلادش در ایران در سفر به خراسان شمالی از چهار واحد صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک صنعتی بیدک در بجنورد مرکز استان بازدید کرد و گفت: گیاهان دارویی و پنبه در این استان از مزیت نسبی برای واردات به کشور بنگلادش برخوردار است و باید زمینه‌ صادرات برای این محصولات تسهیل شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن  و کشاورزی خراسان شمالی ،آ اف ام گوسال اعظم سارکار»  به همراه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن  و مسئولان استان از کارخانه تولید آبنبات، تولید شوینده بهداشتی، تولید شیرینی و کیا الکترود شرق واقع در شهرک صنعتی بیدک در بجنورد مرکز خراسان شمالی بازدید کرد و با توانمندی های صنعتی استان آشنا شد.

سفیر کشور بنگلادش در حاشیه بازدید از این واحدهای صنعتی اعلام داشت: خراسان شمالی دارای ظرفیت های صنعتی زیادی است که با فراهم شدن سفر سرمایه گذاران بنگلادشی به استان و آشنایی با این محصولات زمینه سرمایه گذاری فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: گیاهان دارویی و پنبه در این استان از مزیت نسبی برای واردات به کشور بنگلادش برخوردار است و باید زمینه‌ صادرات برای این محصولات تسهیل شود.

سفیر کشور بنگلادش عنوان کرد: دیدار و بازدیدهای دیگری با مسئولان استان طی دو روز آتی در جریان است و با توجه به نقطه اشتراکات فرهنگی که بین دو کشور وجود دارد امیدواریم تا به نتایج مثبتی در زمینه سرمایه گذاری اقتصادی دست یابیم. سفیر کشور بنگلادش در ایران از ( ۲۸ خردادماه) به مدت سه روز به خراسان شمالی  ضمن دیدار با با اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و استاندار خراسان شمالی و نشست با دانشگاه  از طرح های صنعتی و تولیدی استان نیز بازدید خواهند کرد و با ظرفیت های اقتصادی استان آشنا خواهند شد