قنبری در جلسه شورای گفتگو مطرح کرد:

شرکت های دانش بنیان خراسان شمالی باید کالاهایی با کیفیت و خلاقانه تولید کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: شرکت های دانش بنیان خراسان شمالی باید کالاهایی با کیفیت و خلاقانه تولید کنند تا در بازار به خوبی رقابت کنند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی، محمود قنبری در اولین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در ۱۴۰۱  به شعار سال  به عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان باید تولید ثروت و دانش کنند تا توانایی رقابت در بازار را داشته باشند و در این صورت است که تولید ناخالص داخلی استان افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: تولیدات سنتی خراسان شمالی با مشکل فروش مواجه هستند و باید از این تجربه در جهت تولیدی خلاق و مبتکر استفاده کرد.

قنبری با بیان اینکه خراسان شمالی باید به سمت توسعه شرکت های دانش بنیان حرکت کند، گفت: باید زیرساخت های این حرکت عظیم در استان فراهم شود و تمامی مدیران در این راستا همفکری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: خراسان شمالی در توسعه شرکت های دانش بنیان تجربه موفقی را نداشته است و این شرکت ها نتوانسته اند در تولید دانش به خوبی فعالیت کنند و لازم است با رویکردی جدید وارد این حوزه شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مطالعات خود را برای زمینه سازی تحقق شعار سال آغاز کرده است و به زودی طرحی را در این زمینه تکمیل خواهد کرد تا بتوان به نتایج مناسبی رسید.

وی خاطرنشان کرد: تولید دانش، فلسفه وجودی شرکت های دانش بنیان را تشکیل می دهد که این دانش را باید وارد بازار کار و اشتغالزایی ایجاد کرد و در این صورت است که به اقتصادی پایدار دست می یابیم.

قنبری تحریم های ظالمانه را معضلی بزرگ برسر راه سرمایه گذاران خارجی دانست و گفت: انتقال پول توسط سرمایه گذاران بدلیل تحریم ها وجود ندارد، ولی باید سیر قانونی نیز رعایت شود.

وی تصریح کرد: اراده و خواست مردم در حوزه پزشکی با تربیت پزشکان کارآزموده به خوبی مشهود است و زمانی کشور ما پزشکانی از کشورهای هند، پاکستان و آسیای شرقی وارد می کرد اکنون در این حوزه خودکفا شده ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: بر اساس برآورد مدیرکل اقتصادی و دارایی خراسان شمالی، پزشکان زیادی از کشور افغانستان متقاضی فعالیت در این استان هستند ولی قوانین وزارت بهداشت و درمان این روند را کند می کند و اگر پزشکی خواهان فعالیت در این استان است باید سیر قانونی را طی کند.