دبیر و سخنگوی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان خواستار استفاده و بهره مندی  دستگاه های اجرایی از نظرات بخش خصوصی در برنامه های اقتصادی  در بهبود فضای کسب و کار شد و براهمیت و نقش شورای گفتگو در بهبود فضای کسب و کار  تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی ، سعید پورآبادی ،رئیس اتاق بازرگانی و دبیر و سخنگوی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در نودمین جلسه شورا که درمحل سالن اجتماعات استانداری خراسان شمالی برگزار شد، به تشریح گزارش مختصری از عملکرد شورای گفتگو  در سال ۱۴۰۰ و کسب امتیازات و رتبه بالای شورا طی سال گذشته نسبت به سنوات گذشته پرداخت و خواستار همراهی وحمایت بیش از پیش بخش دولتی با بخش خصوصی شد.

وی بر اهمیت و جایگاه شورای گفتگو در سطح ملی در حل مشکلات فعالان اقتصادی  تاکید کرد  و به ۱۲ مصوبه ملی و ۵۰ مصوبه استانی شورای گفتگوی استان در سال ۱۴۰۰اشاره کرد .

پورآبادی نقش شورای گفتگو را در  بهبود فضای کسب و کار موثر دانست و اظهارداشت: شورای گفتگو باهدف ارتقای فرهنگ اقتصادی، اخلاق کسب و کار و مهارت های شغلی فعالیت می کند  که این مهم با حمایت های دولت میسر خواهد شد.

وی افزود: همچنین شورای گفت‌و‌گو “به منظور تبادل‌نظر دولت و بخش‌های خصوصی و تعاونی و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی این بخش‌ها، بررسی و رفع موانع کسب و کار و اتخاذ تصمیم مؤثر برای اقدامات لازم در چهارچوب قوانین و مقررات موجود و ارائه پیشنهادها و راهکارهای اجرائی مناسب به مراجع ذی‌ربط”، تشکیل شده است.

دبیرو سخنگوی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بر ضرورت استفاده از نظرات بخش خصوصی در برنامه های اقتصادی و تصمیم گیری مرتبط با محیط کسب و کار کشور تاکید کرد و خواستار شد: دراین رابطه دستگاه های اجرایی از نظرات بخش خصوصی در برنامه های اقتصادی استفاده و بهره ببرند.

وی ادامه داد: چراکه  امروز برای حل مشکلات اقتصادی کشور قوای سه‌گانه به خصوص قوه قضاییه پای کار آمده‌ و بخش خصوصی هم آمادگی کامل برای همکاری با قوای سه‌گانه را دارد.

پورآبادی در پایان بر اهمیت نقش شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت:رونق تولید و اشتغال آفرینی در کشور با حمایت از تولیدات شرکت های دانش بنیان میسر می شود. وی افزود: زیرا همواره صادرات محصولات دانش ­بنیان با فناوری بالا به‌دلیل نقش و تاثیرگذاری بر ایجاد ارزش‌افزوده و ارزآوری، برای اقتصاد ملی کشورهای در حال‌توسعه بسیار با اهمیت تلقی می‌­شود، ضمن آنکه نتایج فعالیت‌های دانش محور، به دیگر بخش‌های اقتصادی و صنعتی منتقل خواهد شد که این امر افزایش بهره ‌وری و گسترش کسب­ و کار را در پی خواهد داشت