رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: راه اندازی بازارچه مرزی از مصوبات مهم شورای گفت‌وگوی استان است و در این نقشه راه در اولویت قرار دارد ضمن اینکه این موضوع باید در سطح ملی پیگیری شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی ، سعید پورابادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این استان ظرفیت های خوبی در بخش های کشاورزی، صنعت و گردشگری دارد که با جمع بندی درخواست ها و اعلام آن ها می توان گام به گام به سمت ایجاد کانالی برای ارتقا و افزایش مبادلات بین این استان و ترکمنستان پیش رفت.

وی تصریح کرد: رایزنی های لازم در گذشته بین استانداری خراسان شمالی و معاون استاندار آخال ترکمنستان برای گشایش مرز پرسه سو انجام شده ولی تاکنون به نتیجه نرسیده است. وی افزود: راه اندازی بازارچه پرسه سو علاوه بر تسهیل تجارت خراسان شمالی با ترکمنستان، گذرگاهی برای مبادلات تجاری استان های همجوار از قبیل گلستان، خراسان رضوی و مازندران با جمهوری قزاقستان نیز گشوده می شود و علیرغم اینکه پیش‌ترها ۲ کشور موافقت ضمنی خود را با گشایش این گذرگاه مرزی مطرح کرده بودند اما تاکنون این امر جنبه اجرایی به خود نگرفته و عمده دلیل آن بی‌میلی طرف ترکمنستانی است.