دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی گفت: طی سال جاری مجموعاً ۵ واحد تولیدی استان تحت تملک بانک‌ها بودند که با اقدامات شورای گفتگو ۲ واحد به حالت عادی بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی سعید پورآبادی، در هشتادو چهارمین جلسه  شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: مصوبات جلسات پیشین این شورا به صورت کلی اجرایی شده است.

وی با اشاره به ارزیابی این شورا در سطح ملی، گفت: خراسان شمالی در ارزیابی گذشته جایگاه مناسبی نداشت اما در آخرین ارزیابی با کسب نمره مطلوب به سطح شایستگی دست یافتیم.

پورآبادی  افزود: دولت توجه ویژه به بهبود فضای کسب و کار، برنامه‌ریزی برای حل مشکلات معیشتی و تولیدی، نقش آفرینی در جهت تسهیل فرآیندهای اداری را بر عهده این شورا گذاشته است.

وی در ادامه با اشاره به مصوبات گذشته، گفت: طی سال جاری مجموعاً ۵ واحد تولیدی استان تحت تملک بانک‌ها بودند که با اقدامات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ۲ واحد به حالت عادی بازگشته و ۳ واحد همچنان در دست اقدام است.

دبیر شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری نشست با مسئولان مرکز ملی فرش ایران، بیان کرد: اتاق بازرگانی ۲ تولیدکننده فرش را برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی معرفی کرد.

وی افزود: بناست به زودی مدیران بخش دولتی با همراهی بخش خصوصی از تولیدکنندگان فرش راز و جرگلان بازدید کرده و اقدامات لازم برای حل مشکلات انجام شود.

پورآبادی با اشاره به احتمال سفر رئیس جمهور ترکمنستان به ایران، گفت: با تجار فعال در این کشور جلساتی خواهیم داشت تا پیشنهاداتی را برای اجرا به سطح ملی ارسال شود.

دبیر شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی همچنین به مصوبه افزایش بهای جابجایی کالا و حذف ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: برخی تولیدکنندگان با این قانون مخالفند که اظهارات آن ها را برای تصمیم‌گیری به مرکز کشور ارسال کردیم. وی یاد آور شد: موضوع مالیات صادر کنندگان سال‌های ۹۰ و ۹۱ را پیگیری کردیم و در نهایت بنا شد جریمه‌ها بخشیده و مبلغ باقی مانده تقسیط شود.