رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی هیات تجاری این استان را متشکل از بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، ساختمانی، معدن و گردشگری اعلام کرد و گفت: طی بازدید هیات تجاری استان از سطح شهر آلماتی وبازار این شهر از سرمایه گذاری درحوزه کشاورزی ومصالح ساختمانی استقبال کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی،سعید پورآبادی  در دیدار اعضای هیات تجاری خراسان شمالی با محسن فغانی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان  موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی استان خراسان شمالی را بسیار  متنوع ذکر کرد که زمینه مساعدی را جهت انجام امور کشاورزی و دامپروری به وجود آورده است.

وی افزود:همچنین صنایع دیگر نظیر مجتمع پتروشیمی، کارخانه سیمان و کارخانه‌های پلاستیک بجنورد، مجتمع فولاد اسفراین، کارخانه آلومینیومی جاجرم، نیروگاه برق، کارخانه قند وکارخانه الیاف شیروان، کارخانه‌های متعدد پنبه پاک کنی، صنایع غذایی، کشاورزی، ساختمانی و … وجود دارد که  بر زندگی مردم این استان تاثیر بسزایی دارد.

پورآبادی  هیات تجاری این استان را متشکل از بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، ساختمانی، معدن و گردشگری اعلام کرد وافزود : تاکنون طی بازدیدی که هیات تجاری استان از سطح شهر آلماتی و بازار آن داشتند بیشتر از حوزه مصالح ساختمانی و کشاورزی  استقبال کردند .

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی اشاره کوتاهی به وجود قومیت های مختلف استان خراسان شمالی کرد و اظهارداشت: وجود اقوام مختلف با فرهنگ ها و آداب و رسوم متفاوت سبب شده این استان به گنجینه فرهنگ ها شهرت یابد.

حسین حاجی بگلو اقلیم آب و هوایی استان خراسان شمالی راخیلی نزدیک به شهرآلماتی قزاقستان دانست که می تواند برای دو طرف خیلی متاثرباشد.

وی افزود: هیات تجاری استان خراسان شمالی بیشتر در حوزه کشاورزی و مصالح ساختمانی برای سرمایه گذاری ورود پیدا کردند. حاجی بگلو از صادرات ۱۰۰ میلیون دلار در استان خراسان شمالی طی  سال جاری خبرداد و گفت: بیشتر این صادرات در حوزه محصولات پتروشیمی و صنایع بزرگ استان آلومینا و صنایع فولاد بوده است.