استاندار خراسان شمالی:

ایجاد و توسعه صنایع باید طبق آمایش سرزمین باشد

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ایجاد و توسعه صنایع باید طبق آمایش سرزمین باشد، گفت :برای این سند باید افقی طولانی مدت برای عمر مفید تجهیزات و امکانات خط تولید آن در نظر گرفته شود تا در آینده دچار مشکل و چالش نشود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی، محمدرضا حسین نژاد، استاندار روز سه شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳در جلسه شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی استان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اکنون برخی از واحد های مسکونی در نزدیکی صنایع قرار گرفته اند که واحد های تولیدی برای توسعه با مشکل مواجه هستند و همچنین بعضا برای ساکنان آن مناطق نیز مشکلات زیست محیطی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: ایجاد صنایع و کارخانه ها و همچنین زیرساخت ها باید با افق های طرح های توسعه ای در فضاهایی ساخته شوند که در آینده نزدیک با  مشکلاتی مواجه نشوند.

استاندار خراسان شمالی گفت: به طور مثال اکنون فرودگاه در نزدیکی ساکنان شهری قرار گرفته است و یا اهالی روستای بیدک به شهرک صنعتی بیدک نزدیک تر شده اند.

وی با بیان اینکه افق دور  باید برای صنایع ، زیر ساخت ها و کارخانجات اندیشیده شود تصریح کرد: اکنون برخی از صنایع برای اجرای طرح های توسعه ای با مشکل مواجه شده اند چرا که نقاط مسکونی به آنان نزدیک شده است و حریم ها رعایت نشده است.

حسین نژاد دربخش دیگری از سخنانش به پنجره واحد نیز اشاره ای کرد و افزود: تمامی فعالیت ها، ارایه مجوز ها و سایر موارد در پنجره واحد دیده شده است و دستگاه های عضو هر کدام نقش خود را اعمال می کنند.

وی ایجاد مسکن را یک اولویت دانست و گفت: با توجه به طرح جوانی جمعیت اکنون برای نهضت ملی مسکن زمین هایی از سوی دستگاه های مربوط برای این مهم اختصاص یافته است که برای ۲ شهر آشخانه و شیروان با مشکلاتی نیز مواجه بودیم.

🔹تاکید استاندار بر تقویت صنایع و سرمایه گذاری در استان

استاندار خراسان شمالی بر تقویت صنایع و سرمایه گذاری نیز تاکید کرد و افزود: باید با توجه به برنامه و افق طولانی مدت صنایع ، شهرک ها صنعتی و نواحی ایجاد کنیم تا در آینده نزدیک با مشکلاتی مواجه نشوند.

🔹ارتقای صنایع بر رعایت مسایل زیست محیطی

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ارتقای صنایع برای رعایت مسایل زیست محیطی تاکید کرد و افزود: نباید اکنون این صنایع با تجهیزات و امکانات قدیمی خود رضایت داشته باشند بلکه باید طبق فناوری های جدید در این راستا پیش قدم باشند چرا که در برخی از موارد باید با ایجاد فیلترهای قوی و رعایت استاندارد ها سکونت نیروهای کارگری و سایر موارد در نزدیک صنایع فراهم خواهد شد.