نخستین جلسه ایجاد تشکل بانوان کارآفرین خراسان شمالی در اتاق بازرگانی بجنورد برگزار شد

اتاق بازرگانی خراسان شمالی با هدف ارتقای کرامت و جایگاه بانوان کارآفرین استان، برای نخستین بار اقدام به ایجاد تشکل بانوان کارآفرین کرد. در همین راستا، جلسه‌ای با حضور بانوان کارآفرین استان امروز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات اتاق بازرگانی بجنورد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی، زهرا معینی، رئیس کمیسیون کارآفرینی و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان شمالی، به نقش و حضور مؤثر زنان در اجتماع و اقتصاد همگام با جایگاه آنان در خانواده پرداخت.

وی با بیان اینکه حضور زنان در جامعه به عواملی چون تحصیلات، سیاست دولت و شرایط محیطی و فرهنگی وابسته است، گفت: «آنچه مسلم است، سهم کمرنگ بانوان خراسان شمالی در عرصه سیاست و پست‌های مدیریتی نقطه ضعفی است که به خودمان برمی‌گردد.»

وی افزود: «تجربه نشان داده زنان به دلیل دقت نظر، سلامت و پاکدستی در صورت حضور در اقتصاد و تولید بسیار موفق خواهند بود. جامعه به زنان توانمند بیشتر نیاز دارد تا زنان دانشمند! چه بسا دانشمندانی که نتوانستند از علم و استعدادشان بهره ببرند و چه زنان توانمندی که شرایط را به نفع خود تغییر دادند.»

معینی اظهار داشت: «در راستای توانمندسازی و حمایت بیشتر از زنان فعال در اقتصاد، تصمیم به تشکیل انجمنی داریم تا بتوانیم در قالب این تشکل کرسی خود را در سطح ملی حفظ کنیم. ما از معدود استان‌هایی هستیم که تشکلی از زنان را نداریم.»

رئیس کمیسیون کارآفرینی اتاق بازرگانی بجنورد در ادامه به اهمیت وجود تشکل و ضرورت اخذ کارت بازرگانی و کارت عضویت پرداخت. وی افزود: «هدف از ایجاد انجمن، شناسایی زنان مستعد، خلاق، صاحب ایده و علاقه‌مند به تجارت و زنان کارآفرین و سپس شبکه‌سازی و هم‌اندیشی و توانمند کردن بانوان استان در کسب‌وکارشان خواهد بود. انجمن قادر خواهد بود فارغ از بروکراسی‌های پیچیده اداری در صورت برنامه‌ریزی صحیح اهداف بلندی را محقق کند.»

اکرم رشیدی، مسئول دبیرخانه تشکل بانوان کارآفرین و بازرگان اتاق بازرگانی بجنورد بر  اهمیت نقش زنان در عرصه اقتصاد کشور اشاره کرد، وافزود: امروزه زنان  در کنار مسئولیت خانه داری پا به عرصه اقتصاد و تولید گذاشتندتادر اثرگذاری  تولید و اشتغال نقش آفرینی کنند.

مریم محروقی، سرپرست دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان نیز در این جلسه به رویکرد جدید اتاق بازرگانی در دوره جدید اشاره کرد و اظهارداشت :تشکیل تشکل بانوان کارآفرین و بازرگان در استان از سوی اتاق بازرگانی نشان از عزم جدی برای استفاده از ظرفیت این قشر در عرصه تولید و اقتصاد است.

در ادامه جلسه، اعضا به معرفی خود، حوزه فعالیتشان و مشکلات پیش رویشان که بسیار بیشتر از مردان حاضر در عرصه اقتصاد بود پرداختند. آنچه این جلسه را متمایز از سایر جلسات نشان داد، انگیزه و اشتیاق بانوان محترم جهت تشکیل این انجمن و حتی شکایت آنان از جای خالی این تشکل تا به حال بود.