مهندس علی محمد جاجرمی، نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی، در دومین جلسه مدیران روابط عمومی دستگاه‌های مرتبط با حوزه صنعت و تجارت، از راه‌اندازی اتاق رسانه در آینده نزدیک خبر داد. این جلسه امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه در سالن جلسات اتاق بازرگانی بجنورد برگزار شد.

جاجرمی در ابتدای جلسه به رویکرد جدید اتاق بازرگانی در ایجاد زیرساخت و توانمندسازی نیروها اشاره کرد و گفت: “تشکیل کمیته مدیران روابط عمومی دستگاه‌های حوزه صنعت و تجارت از سوی روابط عمومی اتاق بازرگانی قابل تحسین است و بر اهمیت و جایگاه تاثیرگذار مدیران روابط عمومی در دستگاه‌ها تاکید کرد.” وی افزود: “استفاده از تکنولوژی‌های نوین از جمله هوش مصنوعی، روابط عمومی را ملزم می‌کند که با فاصله گرفتن از الگوهای سنتی و قدیمی و استفاده صرف از رسانه‌های اصلی و کلاسیک به سمت رسانه‌های جدید و اجتماعی حرکت کند.”

وی همچنین از آمادگی کامل اتاق بازرگانی در حمایت، تجهیز و ایجاد فضای رسانه‌ای در اتاق بازرگانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: “مطالبه‌گری بخش خصوصی از رسالت‌های اصلی اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی است.”

همراهی، همکاری و مشارکت روابط عمومی‌های دستگاه‌های هم‌خانواده جهت تسریع و تسهیل در برنامه‌ها

🔶فاطمه برزگر، مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی خراسان شمالی، اهداف برگزاری این جلسات را ایجاد فضای هم‌افزایی، تسهیل ارتباطات، استفاده از زیرساخت‌های تبلیغاتی یکدیگر، اشتراک‌گذاری اطلاعات همسو و جلوگیری از موازی‌کاری عنوان کرد. وی همچنین به هم‌اندیشی برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در مرداد ماه امسال به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار و هماهنگی در خصوص مشارکت در اطلاع‌رسانی نشست فرصت‌های تجاری کشور آفریقا که با حضور رئیس اتاق مشترک ایران و آفریقا و رئیس اتحادیه بین‌المللی تجار امین کشور برگزار می‌شود، اشاره کرد.

برزگر بر همراهی، همکاری و مشارکت روابط عمومی‌های دستگاه‌های هم‌خانواده جهت تسریع و تسهیل در برنامه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: “اتحاد و هم‌افزایی، کاری با کیفیت و قابل قبول به مشتریان ارائه خواهد داد.”

◽اهمیت راه‌اندازی کانال خبری مشترک

🔶دکتر پورخیاط، مشاور رسانه‌ای اتاق بازرگانی، نیز دعوت روابط عمومی‌های حوزه‌های تخصصی صنعت، کشاورزی، بازرگانی و معدن در جشنواره رسانه‌ای را اعلام کرد و گفت: “هر یک از روابط عمومی‌ها در عصر جدید خود به عنوان یک رسانه محسوب می‌شوند.” پورخیاط همچنین بر هم‌افزایی بیشتر روابط عمومی‌ها تاکید کرد و بیان داشت: “شبکه‌ای اقدام کردن روابط عمومی در حوزه اطلاع‌رسانی خدمات مشابه، از زمان و انرژی کاسته و موثرتر خواهد بود.” وی راه‌اندازی کانال خبری مشترک را نیز دارای اهمیت دانست. دیگر مدیران روابط عمومی حاضر در جلسه نیز به ارائه برنامه‌ها، پیشنهادات و راهکارهای لازم پرداختند.