مسئولیت اتاق در برندسازی و معرفی ظرفیتهای خراسان شمالی در سطح ملی
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی، در دیدار مدیرکل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد کشور، از اعضای هیئت رئیسه وهیات نمایندگان اتاق بازرگانی بجنورد خواست با تمرکز بر موضوع برندسازی و ثبت نشان های تجاری و جغرافیایی، ظرفیت های کمتر شناخته شده خراسان شمالی را در داخل و خارج کشور معرفی کنند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی بجنورد، محمدمهدی شهریاری با اذعان به عقبماندگی تاریخی و ضعف زیرساخت ها در خراسان شمالی که مانعی بر سر راه سرمایه گذاران برای توسعه تجارت و کسب و کار و تولید در این استان شده است، گفت: اتاق بازرگانی می تواند ظرفیت های استان را ثبت و در کشور معرفی کند و بستر لازم برای معرفی تولیدات منحصر به فرد خراسان شمالی در خارج کشور را هم فراهم آورد.
وی با برشمردن برخی از محصولات خاص و فرآورده های غذایی، ظرفیت های طبیعی و گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی و اماکن تاریخی خراسان شمالی، هر یک از آن ها را دارای ظرفیت ثبت ملی و برندسازی دانست و اهتمام فعالان اقتصادی با همراهی مسئولان استان را زمینه ساز تحقق این امر خواند.
مدیرکل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد کشور هم با اذعان به ظرفیت های فراوان بالقوه و بالفعل خراسان شمالی و نیروی انسانی مستعد و جوان، آمادگی این سازمان را برای تسهیل شرایط ثبت علائم تجاری اعلام کرد.
نصیری هم چنین به اعضای اتاق بازرگانی بجنورد توصیه کرد موضوع ثبت نشان جغرافیایی برای استان را نیز جدی بگیرند ویکی از مشکلات اصلی این استان را ناشناخته بودن استان خراسان شمالی در سطح کشور است.
او در پایان از راهاندازی سامانه جدید ثبت شرکتها در استانهای تهران و البرز خبر داد که بهزودی در کل کشور اجرایی میشود.
وی افزود: در حال حاضر، ۲۵ درصد از شرکتهای ثبتشده غیرفعال هستند و از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار شرکت در کشور، ۱۵ هزار شرکت در خراسان شمالی ثبت شده است.

