بازدید از صنایع با هدف رسیدگی حضوری به مشکلات واحدهای تولیدی

جلسه کمیسیون صنایع با دستور کار  پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی بازدید شده توسط کمیسیون صنایع با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی  در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی،در ابتدای جلسه مهندس جاجرمی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی به تشریح گزارشی از بازدیدهای اخیر کمیسیون پرداخت و اظهار داشت: از رسالت های اصلی اتاق بازرگانی پیگیری و تسهیل در رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان می باشد به همین منظور کمیسیون صنایع به جدیت این مهم را دستور کار قرارداده است.

محمدی، مدیر عامل شرکت پنگال پولادین باختر  در خصوص مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی شرکت فوق الاشاره توضیحاتی را ارائه کرد و افزود:  زمان برای تولید کنندگان دارای ارزش است  زیرا بخش مهمی از زمان ما در ادارات مالیات و تامین اجتماعی هدر می رود.

ایشان ادامه داد: واحد تولیدی ما در بحث مالیات  با یک ناکارشناسی مواجه شده است به این ترتیب که  جریمه ی در نظر گرفته شده مربوط به سال ۱۴۰۱ است ولی پروانه بهره برداری شرکت  مربوط به  سال ۱۴۰۲ است .

وی ادامه داد: در صورتی که  ما مستندات و مدارک لازم را  ارائه داده ایم  ولی به   هیأت حل اختلاف مالیاتی  معرفی شده ایم.در صورتیکه ما تولید و درآمدی نداشته ایم ، می بایست شکایت کنیم و نزدیک به یک ماه است ما درگیر این پروسه شده ایم . 

در ادامه نوبخت معاون اداره امور مالیاتی استان، اظهارداشت: اولین  سالی که شرکت پولادین اظهار مالیات را فرستادند سال ۱۴۰۱  بود و دعوت به ارائه اسناد و مدارک همان لحظه اول ارائه می شود و نیاز به آمدن شخص نیست و زمانیکه  واریزی به حساب بانکی داشتید می بایست اعلام شود پرونده در مرحله ابلاغ ، تشخیص و دادرسی است  به دوجهت یک  بحث اعتبارات مالیاتی ارزش افزوده و دیگری بحث گردش حساب های بانکی مدارک ارائه شود مشکل حل می گردد.

عظیم زاده،مدیرعامل شرکت اکسیر نیز اظهار کرد : ما بیشترین تولید را داشتیم ۱۰۰۰ تن عرقیات، ولی متاسفانه عرقیات کاشان وارد استان می شود و  با کیفیت پایین تر نسبت به عرقیات ما  خریداری می شود .

او افزود:شرکت ما با مشکل ثبت برند روبرو شد و زمانی که  برند ثبت کردیم اسم گیاه در برند ذکر شده مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار نگرفت  و ما روی لیبل اسم گیاه را حذف کردیم  و اظهار هم داشته ایم ولی متاسفانه غذا دارو مجددا اعلام عدم تایید نموده است  .

در ادامه نماینده سازمان غذا و دارو با اعلام همکاری با تولید کنندگان استان، افزود: چنانچه در بازه اعلام شده، شرکت به تعهد تغییر ثبت برند اقدام نماید ،اجازه فعالیت مجدد را خواهد داشت .

سپس خانم زهدی  نماینده اداره کل استاندارد در مورد موضوع رواداری لیبل های کالا ،خصوصا عرقیجات گفت: موضوع رواداری از روی لیبل کالا بر اساس قانون حذف شده است و به دلیل تخلفات فراوان در وزن کالا مقرر شده است وزن واقعی کالا بر  روی کالاها قید شود.