رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان در گفتگو با تحریریه خبر اتاق بجنورد عنوان کرد:

سیستم بانکی کشور در حوزه صادرات و واردات عملکرد خوبی ندارد

خراسان شمالی ظرفیت بالقوه ای در امر مراودات تجاری با کشور ترکمنستان دارد

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، رمضان بهرامی در  مصاحبه با تحریریه خبر اتاق بجنورد در رابطه با روابط تجاری با کشور ترکمنستان ، با بیان این که  تبادلات تجاری ایران با ترکمنستان یک ظرفیت بالقوه است واظهارکرد: متاسفانه در سال های گذشته دولت ها از حوزه صادرات و واردات بین این ۲ کشور حمایت زیادی نکرده اند و این امر باعث مشکلاتی برای تجار شد.

وی با گلایه بر اینکه  سیستم بانکی کشور در حوزه صادرات و واردات عملکرد خوبی نداشته، گفت: این امر بزرگترین چالش مراودات تجاری به شمار می رود و خواستار حمایت بیشتر در این خصوص هستیم.

وی با بیان اینکه سال های اخیر در راستای تقویت مراودات تجاری بین ایران و ترکمنستان گام هایی مثبتی برداشته شد گفت: همچنین در دولت چهاردهم نیز در این خصوص اقداماتی انجام شده است که امیدواریم این روند توسعه یابد.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان تصریح کرد: کشور ترکمنستان در حال توسعه و نیازمند مواد اولیه صنعتی و محصول نهایی از کشورمان است و باید زمینه صادرات این محصولات را برای تجار فراهم و روند ها را آسان کرد.

 وی در بخش دیگر سخنانش  با بیان این که میزان واردات ایران از ترکمنستان در سال گذشته ۴۰ میلیون دلار بود اظهارکرد: بیشترین فعالیت های بازرگانی این کشور همسایه با استان های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، گلستان و مازندران است.