در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان عنوان شد:

گسترش واحدهای مسکونی در روستاها و اطراف شهرها طرح های توسعه ای صنایع استان را با مشکل مواجه کرده است

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی، مهندس عبدالله خدابنده، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی بجنورد در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور مدیران بخش خصوصی و دولتی استان صبح امروز سه شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: گسترش واحدهای مسکونی در روستاها و اطراف شهرها بعضا مشکلاتی برای طرح های توسعه ای صنایع استان ایجاد کرده است.

وی  تصریح کرد: اکنون برخی از صنایع از ناحیه طرح های توسعه ای روستاها با مشکلاتی مواجه شده اند.

🔹زهرا معینی رییس کمیسیون سرمایه گذاری، مالیات و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی خراسان شمالی نیز گفت: در استان خراسان شمالی به دلیل مشکلات زیر ساختی، نبود حمل و نقل هوایی و ریلی و نبود بزرگ راه ها سرمایه گذاران خارجی و غیر بومی کمتر استقبال نشان داده اند.

وی  افزود: اکنون بیشتر سرمایه گذاران داخلی استان در این خطه سرمایه گذاری خواهند کرد که بعضا با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که برای حفظ سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال، رونق تولید و توسعه کسب و کار ها باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی تصریح کرد: متاسفانه اکنون برخی از صنایع برای ایجاد و توسعه طرح های خود با مشکلاتی مواجه هستند که از جمله کارخانه قند شیروان است چرا که شهرک مسکونی در نزدیکی این صنعت وجود دارد.

عضو اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: اکنون شهر حصار گرمخان نیز در نزدیک یتروشیمی قرار دارد که این صنعت بزرگ نیز برای طرح های توسعه ای با مشکلاتی مواجه خواهد شد چرا که در زمان اجرا مسایل زیست محیطی برای ساکنان این شهر در نظر گرفته خواهد شد.