در جلسه کمیته کارشناسی شورای گفتگو عنوان شد:

نبود زیرساخت های لازم عامل مهم عدم جذب سرمایه گذاری خارجی دراستان

صبح امروز یک مهرماه ۱۴۰۳جلسه کمیته کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان باهمکاری کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی بجنورداتاق بازرگانی بجنورد و با حضور اعضای حاضر درجلسه  درمحل سالن جلسات اتاق بجنورد برگزار شد.

این جلسه با دستور کار  بررسی مسائل مرتبط با گسترش مناطق شهری و روستایی و مشکلات استقرار و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی و بررسی موضوع تسهیل فرآیند صدور مجوز جهت سرمایه گذاران انجام شد.

در ادامه این جلسه زهرا معینی ، رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی بجنورد در رابطه با موضوع این جلسه و مبحث مهم بحران سرمایه گذارای در استان توضیحاتی ایراد نمود  و معتقد است دراین خصوص مهمتر از بحران سرمایه گذاری دراستان درحال حاضر  با بحران دیدگاه و نگرش نیز مواجه هستیم .

وی اظهارکرد: براساس آمار مرکز تحقیقات اتاق بازرگانی ایران بیش از ۸۰  نوع مجوز و استعلام برای سرمایه گذاران وجود دارد .

ایشان  بحران سرمایه گذاری در استان را بسیار عمیق دانست و معتقد است استان خراسان شمالی هیچ گونه جاذبه و پتانسیل برای جذب سرمایه گذار خارجی ندارد و تنها امتیاز این استان سرمایه گذاری داخلی است

معینی عامل مهم بحران سرمایه گذاری دراستان را نبود زیرساخت های لازم از جمله   نبود زیرساخت های شبکه ریلی، حمل و نقل باری و مسافری و ناوگان هوایی  برشمرد  و افزود: برای رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان باید تمام سرمایه گذاری‌های توسعه‌ای در این خطه به سمت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی سوق یابد.