از جمله مهمترین نکات مطرح شده در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره استان ضرورت توجه به آموزش و ترویج آن در بخش کشاورزی،ایجاد و راه اندازی ترمینال صادرات انگور در استان ، ایجاد یک تشکل قوی تولید کنندگان انگور دراستان

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، رحمان بردی افروز ، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی بجنورد در دومین جلسه هم اندیشی برنامه ریزی برگزاری جشنواره انگور که درمحل سالن جلسات اتاق بجنورد برگزار شد،  بر نقش آموزش و ترویج آن برای کشاورزان به عنوان یک عامل مهم در ارتقای بهره‌وری تولید  تاکید کرد.

وی با بیان اینکه رسیدن به توسعه پایدار در حوزه کشاورزی با آموزش میسر می شود، اظهارکرد: توسعه‌بخشی به کشاورزی با افزایش آگاهی و دانش توان تولیدی و رقابتی آنها با بازار کشورها  را بصورت قابل توجه افزایش می دهد.

مهندس محمد زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز با اعلام این که تاکنون بیش از ۵۰ بازرگان درحوزه کشاورزی  استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: هم اکنون ایجاد یک تشکل قوی تولید کنندگان انگور دراستان یک ضرورت مهم است.

هادی کاهانی مقدم، مسئول کارآفرینی استان نیز با بیان این که انگور خراسان شمالی یک محصول استراتژیک در استان است و بر ایجاد و راه اندازی ترمینال صادرات انگور در استان تاکید کرد .

وی درخصوص برگزاری جشنواره انگور در استان  پیشنهاد تشکیل کمیته ای متشکل بازاریابی، آموزش، مالی و تبلیغات و اطلاع رسانی کرد.

دکتر رحیمی زاده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد استان نیز با بیان این که تولید پایدار و صادرات پایدار دو مولفه مهم در اقتصاد است ، گفت: برای پایداری اقتصاد انگور دراستان ایجاد یک تشکل قوی بین تولید کنندگان و تجار یک ضرورت مهم است.

وی خطاب به صادرکنندگان  انگور دراستان گفت: به دنبال صادرکنندگان محصولات جانبی انگور نیز در امر صادرات باشید.

آزاد فتحی یکی از صادرکنندگان استان نیز به بازار فروش محصول انگور خراسان شمالی به کشورهای تاجیکستان، قزاقستان ، عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد و بر ایجاد پایگاه های صادراتی دراستان برای فروش محصولات منجمله انگور تاکید کرد.

وی بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی و همچنین برگزاری جشنواره انگور اشاره کرد و اظهارداشت : با استفاده از این ظرفیت با کمترین هزینه می توانیم انگور استان به استان های همجوار و حتی کشورها معرفی کنیم.

جعفری یکی از باغداران استان نیز با اظهار گلایه از زمان برگزاری جشنواره انگور دراستان گفت: اکنون از زمان برداشت محصول گذشته است  و بهتر بود برای برنامه ریزی این جشنواره از خردادماه آغاز می شد.

وی افزود متاسفانه درحال حاضر  بانک اطلاعاتی جامع از بازرگانان و تجار استان در حوزه مختلف نداریم که این یک موضوع مهم است که تاکنون مغفول مانده است.