مسئول جدید بسیج اتاق بازرگانی بجنورد طی مراسمی با حضور سردار غلامرضا حسن‌پور،رئیس سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی کشور، سرهنگ زرقانی، رئیس بسیج اصناف و فعالان اقتصادی خراسان شمالی، درویش، مسئول بسیج اتاق ایران، عباس کاظمی، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی و سایر اعضای هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بجنورد و نمایندگان بخش خصوصی و دولتی استان در سالن جلسات اتاق بازرگانی بجنورد معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی، عباس کاظمی در این نشست بر اهمیت توجه به حوزه تولید و صادرات در خراسان شمالی تأکید کرد و گفت: “ارتقای شاخص‌های بازرگانی در استان خراسان شمالی نیازمند تلاش مستمر و هم‌افزایی بخش‌های مختلف است.” وی افزود: “بسیج به عنوان یک نهاد حامی، نقش مهمی در هدایت و کمک به فعالان اقتصادی دارد. از طریق راهنمایی‌های بسیج، می‌توان به بهبود شرایط تولید و افزایش صادرات دست یافت و جایگاه استان را در حوزه بازرگانی تقویت کرد.”

سردار غلامرضا حسن‌پور رئیس سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی کشور نیز در این نشست به جنگ اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: “دولت بدون کمک بخش خصوصی نمی‌تواند در این جنگ پیروز شود. طی سال‌های اخیر، حمایت و کمک‌های نقدی فعالان اقتصادی در بحران‌های کشور بسیار مؤثر بوده است.” وی تأکید کرد که بسیج مأموریت حمایت از افسران و سران اقتصادی کشور را دارد.

حسن‌پور به فرمایشات رهبری در سفر به خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: “استان خراسان شمالی می‌تواند جزو ۱۰ استان بزرگ کشور شود. این امر نشان‌دهنده ظرفیت بالای استان در حوزه‌های مختلف است.” وی افزود: “نباید از خراسان شمالی به عنوان استان محروم یاد کرد. این استان دارای طبیعت بکر، گیاهان دارویی، دام قوی و مسیر گردشگری است.”

سردار حسن‌پور اعلام کرد که بسیج آمادگی کامل دارد تا با شعار هدایت، حمایت و نظارت در کنار بخش خصوصی قرار گیرد. وی از مسئول بسیج اتاق بازرگانی خواست که در پایان هر سال شاهد افزایش صادرات استان باشیم و گزارشات پایان هر سال اعلام شود. وی تأکید کرد که رویکرد بسیج و سپاه، تخصصی بوده و از تمامی طرح‌های فعالان اقتصادی حمایت می‌کند و در راستای رفع مشکلات بخش خصوصی حرکت می‌کند.

سعید کریمی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بجنورد، نیز اظهار داشت: “با وجود مشارکت بالای استان خراسان شمالی در انتخابات، در دریافت تسهیلات جزو استان‌های آخر قرار داریم.” وی افزود: “استان ما در دریافت مالیات همتراز استان‌های بزرگ با تسهیلات بیشتر است. بنابراین، انتظار داریم دولت نگاه ویژه‌ای به تخصیص ارز و اخذ مالیات در خراسان شمالی داشته باشد.”

در پایان نشست، محمد گودرزی به عنوان مسئول بسیج اتاق بازرگانی بجنورد معرفی شد و از زحمات مسئولان قبلی بسیج تقدیر به عمل آمد. این تغییرات با هدف تقویت همکاری‌ها و افزایش کارایی بسیج اتاق بازرگانی بجنورد انجام شده است.