رئیس اتاق مشترک ایران و آفریقا خطاب به تجار خراسان شمالی :

حضور در نمایشگاه ها و ایجاد نمایشگاه دائمی از راههای افزایش تبادلات تجاری با کشور آفریقا

رئیس اتاق مشترک ایران و آفریقا خطاب به تجار خراسان شمالی حضور در نمایشگاه‌ها، سفر هیات‌های تجاری و ایجاد نمایشگاه دائمی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در این کشورها، به عنوان اقداماتی در راستای افزایش تبادلات تجاری با کشورهای این قاره نام برد.

🔹به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی، دکتر مسعود برهمن با بیان اینکه اکنون باید تعداد کشورهای مروادات تجاری از جمله کشورهای همسایه را افزایش دهیم افزود: در بحث تجارت باید تعداد کشورهای هدف را افزایش دهیم چرا که بعضا در برخی از کشورها چالش هایی ایجاد می شود که در واردات و صادرات ما تاثیرگذار خواهد بود که اکنون آفریقا باید از اهمیت برخوردار باشد.

وی افزود: تجار کشورهای آفریقا از محصولات پلاستیک جات، فرش های ماشینی, انواع ملامین، لوستر، مبلمان و بدلیجات ایران بسیار استقبال نشان می دهند که این مهم می تواند فرصتی برای برقراری هرچه بیشتر ارتباطات تجاری باشد.

برهمن تصریح کرد: بیشتر کشورهای آفریقا از صنعت محروم هستند که صادرات تکنولوژی نیز می تواند در این کشورها مفید واقع شود.

وی بر کشت فراسرزمینی و ظرفیت انرژی تجدید پذیر آفریقا نیز تاکید کرد و افزود: در زمینه کسب و کارهای کوچک نیز آفریقا دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی است که حتی این فعالیت های رونق اقتصادی نیز دارند.

🔶گلایه از قوانین دست و پاگیر در حوزه صادرات واردات

محمود ناصری تجار و فعال اقتصادی استان نیز در این نشست از قوانین دست و پاگیر در بحث صادرات و واردات گلایه کرد و گفت: متاسفانه برخی از این قوانین انرژی فعالیت اقتصادی را پایین می آورند و حتی مانع فعالیت خواهند شد.

وی خواستار رفع قوانین دست و پاگیر در بخش فعالیت های اقتصادی در حوزه تجارت شد و افزود: در این راستا موازی کاری وجود دارد و بعضا برای صادرات شرکت ها و انجمن ها نیز مشکلاتی ایجاد خواهند کرد.