رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: طی جلسه اخیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بجنورد توافق نامه خواهر خواندگی شهر بجنورد با شهر آلماتی قزاقستان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی ، سعید پورآبادی با اعلام این مطلب اظهارکرد: سفر هیات تجاری به قزاقستان دستاوردهای تجاری خوبی به همراه داشت که یکی از مهمترین دستاوردهای آن خواهرخواندگی بجنورد و آلماتی بود.

وی یادآور شد : پیشنهاد خواهرخواندگی بجنورد به معاون استاندار استان آلماتی داده شد که با استقبال فراوان تفاهم نامه اولیه  امضا و مقرر شد تا با سفر شهردار بجنورد به این شهر سند نهایی آن امضا شود.

وی ادامه داد: خواهرخواندگی در زمینه تحکیم مناسبات اقتصادی بین کشورها نقش به سزایی دارد و این فرآیند تبادل دانش و اطلاعات ، گسترش سرمایه گذاری و صنعت گردشگری در شهرها و اجرای پروژه های مشترک را به همراه دارد.

وی اظهارکرد: براساس اعلام جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بجنورد که با حضور اعضای کمیسیون در ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰ برگزار شد مقرر گردید این توافق نامه بلحاظ دیپلماسی شهری، اقتصادی، گردشگری، سرمایه گذاری و فرهنگی و اجتماعی در مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر بجنورد کارشناسی و بررسی و اعلام نظر شود. هیات تجاری اتاق بازرگانی خراسان شمالی ۲۲ آبان ۱۴۰۰ عازم شهر آلماتی کشور قزاقستان شد که منجر به انعقاد چهار تفاهم نامه و دستاوردهای فراوانی برای استان به ارمغان آورد .