به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی، سعید پورآبادی در چهلمین جلسه هیات نمایندگان به تشریح گزارش مختصری از عملکرد اتاق طی ماه گذشته در حوزه های مختلف صدور و تمدید کارت بازرگانی، اعزام هیات های تجاری از استان به کشور روسیه و ترکمنستان و عملکرد شورای گفتگو و کسب رتبه شایستگی دربین اتاق های بازرگانی سراسر کشور و برگزاری دوره های آموزشی  پرداختند.

وی به برگزاری جلساتی درخصوص شناسایی نیازهای کشورهای عضو شانگهای اشاره کرد و گفت: طی برگزاری جلسات و بررسی های انجام شده مقرر شد از رایزن های اقتصادی ۱۱ کشور در آینده نزدیک به استان دعوت گردد .

پورآبادی همچنین از برگزاری جلساتی در حوزه اقتصادی با ۷ تن از روسای اتاق های بازرگانی سراسر کشور به استان در نیمه دوم آذرماه امسال خبرداد و اظهار شد: مقرر شد جلساتی مشترکی با اتاق های همجوار در عرصه رونق اقتصادی استان باحضور مدیران بخش خصوصی و دولتی برگزار شود.

جلسات کارگروه تسهیل بهترین ابزار برای بررسی موضوعات ومشکلات بخش خصوصی

درادامه جلسه ناصر فخر موحدی ، سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی از جلسات کارگروه تسهیل به عنوان بهترین ابزار برای بررسی موضوعات ومشکلات بخش خصوصی یاد کرد و افزود: با این حال  اگر مشکلاتی در کارگروه تسهیل مرتفع نگردد از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان داشت : نقش اتاق بازرگانی در عرصه سیاست و برنامه ها از دو منظر امکان پذیر است یکی جلسات شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی و دیگری درگیر کردن در برنامه های توسعه ای دستگاه های اجرایی استان وی بر مشارکت بخش خصوصی درحوزه اقتصادی استان تاکید کرد و متذکر  شد: بخش خصوصی باید پویا و فعال باشد و درتمامی برنامه های اقتصادی بدنبال ارائه برنامه وراهکار باشد و حوزه تولید را حمایت کند