به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، سعید پور آبادی در نشست با رئیس و معاون امور بین الملل و دیگر معاونین اتاق بازرگانی مسکو،اظهار داشت: راه اندازی دفتر بخش خصوصی خراسان شمالی در مسکو بعد از دیدار با مسوولان اقتصادی مسکو بررسی و مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد تا دفتر تجاری مسکو در استان نیز راه اندازی شود.

وی  ادامه داد: بخش خصوصی استان راه اندازی دفاتر تجاری در برخی از کشورها و بازارهای هدف را لازم می‌داند چرا که فعالیت های تجاری با کشورهای همسایه و سایر کشورها بایستی به صورت مشترک انجام شود.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی دارای ظرفیت های قابل توجه برای سرمایه گذاری و محصولات مختلف صادراتی است افزود: این استان ظرفیت و پتانسیل برای ارتباط تجاری با اوراسیا را دارد و این ارتباط فرصتی برای رونق اقتصادی محسوب می شود.

پورآبادی تصریح کرد: با راه اندازی دفتر تجاری خراسان شمالی در مسکو برای تجار و بازرگانان به‌ منظور توسعه تجارت خارجی، شناسایی بازار مسکو و بازاریابی کالاهای مورد نیاز ایجاد شده است.

وی اظهارداشت: با ایجاد دفتر تجاری خراسان شمالی در مسکو مقرر شد تا تمامی فعالیت های اقتصادی از جمله ارتباطات تجاری، معرفی کالاها و محصولات مورد نیاز کشور روسیه از طریق اتاق بازرگانی مسکو برای تجار خراسان شمالی برقرار شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی افزود: همچنین مهمترین درخواست اتاق بازرگانی استان سهولت در حمل نقل به ویژه حوزه کشتیرانی است که در دستور بخش خصوصی بازرگانان مسکو قرار گرفت.

وی گفت: همچنین فعالان حوزه اقتصادی، بازرگانان و تجار این استان با هلدینگ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مسکو شریک تجاری شدند.

پورآبادی اظهارداشت: توافق و معرفی استان به عنوان شریک هلدینگ تجاری مسکو با بازرگانان روسیه می‌تواند فرصت خوبی در توسعه مراودات بازرگانی و افزایش حجم تجارت طرفین فراهم کند.

پورآبادی در این راستا بر گسترش همکاری‌های تجاری استان خراسان شمالی و مسکو و بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین در توسعه مبادلات بازرگانی با یکدیگر تاکید کرد و افزود: این استان با بیش از ۲۰ کشور مراودات تجاری دارد که تلاش می کنیم تا ارتباط ها بیش از این شود.  هیات تجاری متشکل از سرمایه گذاران استان با هدف افزایش روابط تجاری، بهره‌برداری اقتصادی و شناسایی ظرفیت‌های طرفین در ۲۷ شهریورماه جاری به روسیه اعزام شد و دیدار با مسوولان بخش خصوصی مسکو از جمله برنامه های این سفر بود.