در دیدار با استاندارخراسان شمالی مطرح شد:

خراسان‌شمالی آماده همکاری با بنگلادش در صنعت نساجی است/آمادگی اتاق بازرگانی برای اعزام هیات تجاری به کشور بنگلادش

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی  به ظرفیت ها و  پتانسیل ها ی بالقوه خراسان شمالی اشاره کرد  و افزود: این استان در زمینه صادرات محصولات کشاورزی ،  کالا های صنعتی، فنی و مهندسی، توسعه گردشگری و کشاورزی از ظرفیت های بالقوه ای برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، سعید پورآبادی رئیس اتاق بازرگانی استان در دیدار رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش با استاندار خراسان شمالی برتقویت روابط اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری‌های مشترک طرفین تاکید کرد.

وی به ظرفیت ها و  پتانسیل ها ی بالقوه خراسان شمالی اشاره کرد  و افزود: این استان در زمینه صادرات محصولات کشاورزی ،  کالا های صنعتی، فنی و مهندسی، توسعه گردشگری و کشاورزی از ظرفیت های بالقوه ای برخوردار است.

پورآبادی از آمادگی اتاق بازرگانی برای اعزام هیات تجاری به کشور بنگلادش خبرداد و خواستار همکاری های طرفین و پذیرش هیات تجاری بنگلادش به استان جهت توسعه روابط تجاری واقتصادی طرفین شد.

وی توسعه صادرات را مستلزم شناسایی نیازهای وارداتی هر ۲ کشور دانست  اظهارداشت:اقتصاد خراسان شمالی متکی به کشاورزی است واین دیدار را فرصت مناسبی برای تبادلات تجاری در تمام بخش ها به خصوص کشاورزی است.

خراسان‌شمالی آماده همکاری با بنگلادش در صنعت نساجی است

محمدرضا حسین نژاد  استاندار خراسان شمالی  نیز در این دیدار اظهار داشت: فراهم کردن زمین و امکانات موجود در این استان زمینه حضور سرمایه گذاران صنعت پوشاک و نساجی بنگلادش را فراهم می کند و در این زمینه آماده هر نوع همکاری هستیم.

وی تصریح کرد: از تمامی ظرفیت ها برای تسهیل تجاری با کشور بنگلادش استقبال می کنیم و زمینه برای تجار این کشور در خراسان شمالی فراهم است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: وجود معادن غنی، تولید محصولات کشاورزی، دامپروری و ساختمانی از دیگر توانمندی‌های استان است و در این حوزه ها می توان در بخش صادرات محصولات به کشور بنگلادش اقدامات لازم را انجام داد.

بیش از ۱۰۰ منطقه ویژه اقتصادی در بنگلادش وجود دارد

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش نیز در این دیدار با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ منطقه ویژه اقتصادی در بنگلادش وجود دارد، گفت: رشد اقتصادی سریع این کشور موجب شده است تا طرح های حوزه های مختلف سریع تر انجام شود. جولیا معین با اشاره به اینکه کشور بنگلادش دومین صادر کننده بزرگ پوشاک دنیا است، افزود: این کشور برای همکاری با خراسان‌شمالی در حوزه صنعت نساجی آمادگی کامل دارد