رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از سفر رایزن اقتصادی بنگلادش به استان طی هفته آینده خبرداد و گفت: در این سفر تعدادی از تجار آن کشور نیز همراهی می کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی، سعید پورآبادی در جلسه ی کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان که درمحل سالن اجتماعات اتاق بجنورد برگزار شد ، اظهارداشت:  تجار این استان با ۱۶ کشور ارتباط تجاری دارند و ارتباط تجاری با سایر کشورها نیز هدفگذاری شده است.

وی افزود: همچنین مقرر شده  طی ۱۰روز آینده  اتاق های بازرگانی استان های دیگر برای انعقاد تفاهم‌نامه هایی در موضوعات مختلف  به استان خراسان شمالی سفر خواهندکرد.

دکتر فخر موحدی، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز دراین جلسه با بیان این که تعریف بازار هدف برای تجار از طریق اتاق بازرگانی میسر می شود، گفت:خاستگاه توسعه صادرات در اتاق بازرگانی است.

وی افزود:  بازارهای ناشناخته ی زیادی در تولید وجود دارد که با ارتباط تجار ما قابلیت مدیریت است.

فخر موحدی در ادامه گفت: سه استان خراسان شمالی، رضوی و گلستان هفته اول مهرماه برای تسهیل تجاری به کشور ترکمنستان دعوت شده اند تا تفاهم‌نامه های بین دو کشور را عملیاتی کنند

وی افزود: در این راستا اعزام هیاتی از استان در قالب تیم دولتی بازرگانی، علمی و اقتصادی به ترکمنستان در هفته اول مهرماه امسال انجام خواهد شد که متشکل از تیم های علمی از دانشگاه ها، اتاق تعاون، دانشگاه علوم پزشکی و…

وی با تاکید براین که  دستگاه ها، شرکت ها و فعالان بخش اقتصادی از این ظرفیت برای ارتباط بیشتر استفاده کنند، اظهارداشت: نخبگان اقتصادی استان بسته جدید و قابل اتکایی برای هیات تجاری ارائه دهند.

وی به بیان این که  بازگشایی بازارچه مرزی پرسه سو بین ۲کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: بسیاری از محصولات تولیدی خراسان شمالی پتانسیل صادرات را دارند ک تجار و بازرگانان در این خصوص وارد کار شوند و صادرات کالاهای غیر نفتی انجام دهند. فخر موحدی اظهار داشت:برنامه ریزی برگزاری میز انگور به صورت ملی  در استان مستلزم همراهی و حمایت تمام دستگاه‌ها ست.