نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی گفت: از سرمایه گذاری و فعالیت های تولیدی و اقتصادی در استان حمایت خواهیم کرد.

✍به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در دیدار با اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان اقتصادی از اقدام های اتاق بازرگانی در پیگیری مشکلات تولیدکنندگان استان  قدردانی و اظهار کرد: در شرایط کنونی، افزایش توان تولیدی کشور امری حائز اهمیت است و در همین راستا از مدیران انتظار می رود  با پشتیبانی از تولیدکنندگان و رفع موانع سرمایه گذاری زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی استان را فراهم نمایند.

امام‌جمعه بجنورد حل مشکلات بانکی،مالیاتی و تامین انرژی صاحبان صنایع را ضروری دانست و بیان کرد: در سفر اخیر آیت الله رییسی به استان خواستار حمایت ویژه از صنایع استان خصوصا صنایع کوچک شدم.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت های قانونی موجود، برای برطرف کردن مشکلات و حل موانع پیشرفت استان استفاده کرد و با تلاش مضاعف و روحیه همکاری و تعامل جهت نیل به توسعه استان و کشور گام برداریم.

حجت الاسلام نوری  با اشاره به اینکه براساس تکلیفی که داریم از سرمایه گذاری و همچنین فعالیت های تولیدی و اقتصادی در استان حمایت خواهیم کرد پیشنهاد داد: اتاق بازرگانی بعنوان پارلمان بخش خصوصی، جلسات مستمری در خصوص رفع مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی استان تشکیل دهد تا به صورت موردی موانع تولید در حوزه های مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.

♦️غلبه بر چالش های موجود اقتصادی را بدون حضور بخش خصوصی ناممکن است

♦️عدم همکاری مناسب سیستم بانکی با تولیدکنندگان چالش اصلی بخش خصوصی

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی  نیز در این دیدار با تشریح بخشی از فعالیت های این اتاق گفت: اتاق بازرگانی بعنوان پارلمان بخش خصوصی و مشاور قوای سه گانه، رسالت خود را سهولت و تسهیل فرآیندهای سرمایه گذاری و شناسایی موانع و مشکلات تولید و انعکاس آن به تصمیم گیران می داند.

سعید پورآبادی غلبه بر چالش های موجود اقتصادی در کشور را بدون حضور بخش خصوصی ناممکن دانست و افزود: حضور پررنگ بخش خصوصی در فعالیت های اصلی اقتصادی کشور باعث ایجاد اشتغالزایی، کاهش نرخ بیکاری، حل مشکلات معیشتی و کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

وی همچنین بر احیای واحدهای راکد و نیمه تمام خراسان شمالی تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به این که احیای واحدهای تولیدی راکد از سیاست های اصلی دولت است این موضوع بارها طی جلسات متعدد اتاق بازرگانی پیگیری شده است و پیشنهادهای بخش خصوصی برای تصمیمات مناسب در این زمینه به دستگاه های مربوطه ارائه شده است.

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی چالش های پیش روی واحدهای تولیدی استان را افزایش هزینه حامل های انرژی، مالیات ، بیمه تامین اجتماعی و عدم همکاری مناسب سیستم بانکی با تولیدکنندگان ذکر کرد و خواستار همکاری های بین دستگاهی با بخش خصوصی شد.

پورآبادی همچنین نبود ثبات در بازار و افزایش قیمت ارز را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان اعلام و  تصریح کرد: در چنین شرایطی که بیشتر واحدهای تولیدی استان برای تامین مواد اولیه دچار مشکل هستند از سیستم بانکی انتظار می رود برای اخذ وثیقه جهت پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش تولیدکنندگان استان همکاری لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به مجوزهای بی‌نام صادر شده در استان که جهت تسهیل در روند سرمایه‌گذاری آماده شده است گفت: تا زمانی که هماهنگی و تعامل بین دستگاه های اجرایی استان افزایش پیدا نکند، مشکلات و بروکراسی اداری، اجازه استفاده از مجوزها را به سرمایه‌گذار نمی‌دهد.

رییس اتاق بازرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیر آیت الله رییسی به استان اظهار داشت: یکی از مهم ترین مطالبات استان که نقش پررنگی در توسعه و پیشرفت استان خواهد داشت بازگشایی و تقویت ارتباطات فرهنگی، تجاری و اقتصادی با کشور ترکمنستان است امیدواریم مراودات بین استان خراسان شمالی و کشور ترکمنستان تسهیل شود. وی از بسته پیشنهادی اتاق بازرگانی به هیات دولت در سفر ریاست جمهوری به استان خبر داد و افزود: در بسته پیشنهادی اتاق بازرگانی، مهمترین چالش ها و بحران های استان مبتنی بر آینده پژوهی بررسی و اولویت ها و الزامات توسعه ای خراسان شمالی به همراه پیشنهادی بخش خصوصی جهت رونق تولید و پیشرفت استان ارائه شده بود