رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه روابط استان با بنگلادش توسعه پیدا می‌کند گفت: در این راستا سفیر جمهوری مردم بنگلادش در ایران به این خطه سفر سه روزه می‌کند تا ظرفیت های استان را در بخش‌های مختلف بررسی کند.

سعید پورآبادی در نشست با خبرنگاران استان اظهار داشت: آ اف ام گوسال اعظم ساکار سفیر جمهوری مردم بنگلادش در ایران vوزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه در این استان حضور پیدا می کند.

وی هدف از این سفر را آشنایی با ظرفیت ها و پتانسیل های استان و محصولات تولیدی این خطه با اولویت سرمایه گذاری و دعوت از سرمایه گذاران و بازدید از صنایع استان از جمله پتروشیمی و سیمان عنوان کرد.

پورآبادی بازدید از سایر صنایع استان، تبادل ارتباط با تجار در بخش های مختلف به ویژه محصولات کشاورزی، صنایع و معادن را نیز از دیگر اهداف این سفر عنوان کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت:‌ در ۲۸ تیرماه سال جاری نیز گروهی از تجار استان در سفری ۶ روزه به عراق سفر می کند که در این برنامه تجار با رایزن‌های اقتصادی و تجار عراق و سرکنسول ملاقات خواهیم داشت.

وی هدف از این سفر را فراهم کردن زمینه تجاری در حوزه دانش بنیان عنوان کرد و گفت: همچنین در حوزه محصولات کشاورزی، صنعتی و مواد غذایی نیز تبادلاتی خواهیم داشت.

وی از راه اندازی اتاق مشترک ایران با افغانستان در استان خراسان شمالی نیز خبر داد و افزود: هم اینک این اتاق تشکیل شده است و در حال عضو گیری هستند.

وی هدف از ایجاد این اتاق را نیز آسان سازی در رفت و امدها عنوان کرد و گفت: توسعه تجارت با همسایگان و تسهیل در مراودات از دیگر اهداف راه اندازی اتاق مشترک ایران با افغانستان است..

وی اظهار داشت: سفر به قزاقستان و پیگیری تفاهم نامه های منعقد شده، راه اندازی شعبه اتاق مشترک ایران و افغانستان در اتاق بجنورد، همایش بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از صادرکنندگان در بخش های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی، تشکیل کمیته اقتصاد دانش بنیان در اتاق بازرگانی استان، تشکیل انجمن زنان بازرگان و کارآفرینان استان و برگزاری همایش ملی زلزله و برگزاری نمایشگاه جانبی صنعت ساختمان از دیگر برنامه های اتاق استان برای سال جاری است.