سفیر بنگلادش در ایران گفت: بخش ساخت و ساز و پوشاک این کشور هم اکنون در حال توسعه است و نیاز به تامین مواد اولیه و محصولات معدنی و پنبه است که خراسان شمالی ظرفیت تامین آن را دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، آ اف ام گوسال اعظم سارکار»” در دیدار با اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری و آشنایی با محصولات اقتصادی این استان فراهم شده است و امیدواریم در این زمینه به نقطه نظرات مشترکی دست یابیم.

وی عنوان کرد: روابط تاریخی و فرهنگی زیاد بین ایران و بنگلادش از سالیان گذشته وجود دارد و دیدگاه های دو کشور در قرن حاضر به یکدیگر نزدیک تر شده و فرصت مناسبی برای تبادلات تجاری فراهم است.

وی افزود: اطلاعات زیادی از ظرفیت های خراسان شمالی کسب کرده ام و این استان در زمینه صنایع معدنی، کود اوره و آلومینیوم یا ظرفیت مناسبی برای صادرات دارد.

سفیر کشور بنگلادش در ایران افزود: ارتباط خوبی بین اتاق بازرگانی این کشور و خراسان شمالی وجود دارد و بنگلادش ظرفیت زیادی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دارد.

وی اضافه کرد: بنگلادش دومین کشور تولید کننده پوشاک در جهان است و پنبه خراسان شمالی به عنوان مواد اولیه صنعت پوشاک قابلیت صادرات را دارد.

سفیر کشور بنگلادش در ایران افزود: صنایع فولاد و آهن آلات خراسان شمالی قابلیت صادرات به کشور بنگلادش دارد و از این محصولات استقبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کشور بنگلادش در بخش دارو نیز سرمایه گذاری های زیادی انجام داده است و گیاهان دارویی خراسان شمالی می تواند فرصت مناسبی را فراهم کند و تنها باید زمینه صادرات این محصولات تسهیل شود.