رئیس اتاق بجنورد گفت: بنا به اهمیت توسعه تجارت با همسایگان و با هدف تسهیل در مرودات، شعبه اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان در استان خراسان شمالی و در محل اتاق بجنورد راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، سعید پورآبادی با اعلام این مطلب اظهار داشت: بنا به تاکید رییس جمهور مبنی بر ارتباط گسترده با کشورهای همسایه، ضرورت دارد تا از ظرفیت‌های خراسان شمالی همچون کشاورزی ،  مناطق گردشگری زیبا، اقتصاد مرزی مانند بازارچه‌های مشترک با کشورهای همسایه ، معادن غنی و صنایع استفاده شود.

وی با بیان اینکه افغانستان دارای بازار مناسبی برای محصولات تولیدی خراسان شمالی است، تصریح کرد: این کشور  بدلیل نزدیکی با خراسان شمالی مورد رغبت سرمایه گذاران افغانستانی قرار دارد و مایل به حضور در این استان هستند و امیدواریم با راه اندازی اتاق مشترک زمینه صادرات کالا های صنعتی، فنی و مهندسی، توسعه گردشگری و کشاورزی در آینده نزدیک تسهیل شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: رایزنی و نامه نگاری های لازم برای تشکیل این اتاق در بجنورد با رییس اتاق مشترک ایران و افغانستان انجام شده و بزودی این مهم انجام می شود و در این صورت بسیاری از روادید تجاری بین تجار خراسان شمالی و افغانستان تسهیل می شود. استان خراسان شمالی به ۲۲ کشور کالا صادر می کند که بیشترین آن به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، هندوستان و ترکیه است.