رییس اتاق بازرگانی بجنورد با اشاره به نقش مهم تشکل های اقتصادی در بهبود شرایط تولید و اشتغال آفرینی گفت: ایجاد و تقویت تشکل های تخصصی از اولویت های کاری اتاق بازرگانی در سال جدید است .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، سعید پورآبادی یکی از مولفه های مهم رشد تولید را شناسایی موانع و رفع خلأهای قانونی دانست و افزود: انجمن ها و تشکل های اقتصادی علاوه بر افزایش نرخ مشارکت های اجتماعی، با همفکری یکدیگر می توانند مطالبات فعالان اقتصادی را در این زمینه به صورت تخصصی جمع بندی و پیگیری کنند.

وی ساماندهی، ایجاد وثبت تشکل های اقتصادی را از وظایف اتاق بازرگانی بر اساس ماده ۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار برشمرد و گفت: پیگیری هایی جهت ایجاد انجمن شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نوین، تشکل مدیران صنایع و معادن استان، تشکل گلیم و فرش دستبافت و انجمن جوانان کارآفرین و زنان بازرگان استان در اتاق بازرگانی انجام شده است.

پورآبادی تشکیل انجمن های تخصصی را زمینه ساز پویایی و توسعه در جامعه عنوان و تصریح نمود: اتاق بازرگانی با تمام توان از ظرفیت های موجود از ایجاد انجمن ها و تشکل های تخصصی اقتصادی در استان حمایت خواهد کرد.

وی با اعلام آمادگی اتاق بازرگانی برای حمایت از انجمن ها و تشکل های تخصصی خواستار حضور فعال مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی، جوانان وبانوان کارآفرین و صاحب ایده علاقه مندان به مباحث اقتصادی در اتاق بازرگانی برای ایجاد تشکل ها و انجمن های تخصصی شد. پورآبادی در پایان با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی همواره در تلاش برای بهبود فضای کسب وکار و سرمایه گذاری در استان بوده است گفت: امیدواریم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در سال های اخیر درخصوص رونق تولید و اشتغال آفرینی، دولت و مسئولین بیش از پیش در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های خود از نظرات و مشورت های بخش خصوصی و تشکل‌های اقتصادی استفاده نمایند.