رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی تاکید کرد: رونق تولید و اشتغال آفرینی در کشور با حمایت از تولیدات شرکت های دانش بنیان میسر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی،سعید پور آبادی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کرد ،متذکر شد: مسئله اصلی مسئولان اجرایی کشور باید اقتصاد باشد زیرا در حال حاضر کشور با معضل بیکاری روبروست.

وی ادامه داد: بر این اساس اهمیت موضوع تولید در کشور  علاوه بر دانش بنیانی ، اشتغال آفرینی را نیز به دنبال خواهد داشت.

پورآبادی همچنین براین مهم معتقد است که تحولات اقتصادی در گرو بسط فعالیت‌­های دانش ­محور، ایجاد نوآوری در محصولات و گسترش و نفوذ آن در تمامی عرصه‌­های تولیدی و صادراتی می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت : در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع تولید در بین مسائل اقتصادی کشور در اولویت نخست قرار دارد،زیرا  تولید نقش مهمی را در بهبود شرایط اقتصادی کشور با افزایش تولید ناخالص ملی، مقابله با تورم، ایجاد اشتغال و … ایفا می‌کند.

وی در عین حال تاکید کرد: حل مشکلات اقتصادی کشور با رونق تولید میسر می شود و تولیدی موفق و پایدار است که قابل رقابت و مبتنی بر دانش روز باشد و این مهم حمایت از مراکز دانش بنیان را به دنبال دارد. همواره صادرات محصولات دانش ­بنیان با فناوری بالا به‌دلیل نقش و تاثیرگذاری بر ایجاد ارزش‌افزوده و ارزآوری، برای اقتصاد ملی کشورهای در حال‌توسعه بسیار با اهمیت تلقی می‌­شود، ضمن آنکه نتایج فعالیت‌­های دانش محور، به دیگر بخش‌­های اقتصادی و صنعتی منتقل خواهد شد که این امر افزایش بهره ‌وری و گسترش کسب­ و کار را در پی خواهد داشت.